|
Lecturer(s)
|
-
Exnerová Věra, PhDr. Ph.D.
|
|
Course content
|
Technical exercises, etudes, scores and songs presented by teachers and students.
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Students' portfolio, Skills demonstration, Individual study, Students' self-study, Practicum
- Presentation preparation (report in a foreign language) (10-15)
- 15 hours per semester
- Practical training (number of hours)
- 13 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Pojmenovat a objasnit zákonitosti tvorby doprovodné kadence. |
| Popsat osvojené druhy doprovodů. |
| Objasnit problematiku nezávislosti rukou. |
| Skills |
|---|
| Prokázat hrou osvojení základních pianistických návyků. |
| Zahrát minimálně pět písní s dvěma způsoby doprovodu. |
| Hrát na úrovni technických dovedností dle výstupů z HNN1. |
| Competences |
|---|
| N/A |
| N/A |
| N/A |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Zdůvodnit výběr přednesových skladeb v kontextu s výukou HV (pokročilí studenti). |
| Objasnit pojmy z oblasti rozvoje klavírní techniky: hra legato, staccato, odtah, druhy doprovodu a jejich popis, osvojované kadence a jejich stavba. |
| Popsat osvojované stupnice a specifika jejich hry (prstoklady, předznamenání, způsob hry). |
| Skills |
|---|
| Zahrát povinné pensum stupnic, písní, skladeb i technických cvičení dle požadavků pro tento semestr. |
| Zahrát písně se čtyřmi druhy doprovodů: akordicky, rozloženě, polkou či valčíkem. |
| Competences |
|---|
| N/A |
| N/A |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Self-study of literature |
| Individual study |
| Students' portfolio |
| Skills |
|---|
| Practicum |
| Students' portfolio |
| Skills demonstration |
| Competences |
|---|
| Task-based study method |
| Self-study of literature |
| Collaborative instruction |
| Multimedia supported teaching |
| assessment methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Continuous assessment |
| Portfolio |
| Skills |
|---|
| Skills demonstration during practicum |
| Continuous assessment |
| Self-evaluation |
| Student demonstruje své dovednosti též uložením videozáznamů se hrou povinného repertoáru technických cvičení, stupnic, písní a skladeb na gapps (v době prezenčního studia z části, v době nutné distanční výuky kompletně). Zde mu přidělený vyučující postupně hru připomínkuje, či potvrzuje uznání zhlédnutých videozáznamů zadáním data uznání. Dokladem k udělení zápočtu je zaslání kompletně vyplněné tabulky s uznáním veškerého stanoveného repertoáru přiděleným vyučujícím i do úložiště gapps. |
| Competences |
|---|
| Self-evaluation |
| Continuous assessment |
| Portfolio |
|
Recommended literature
|
-
výuková videa dr. Liškové ? obdrží na semináři, repertoár určených skladeb (Portál), písní a technických cvičení (určí vyučující).
-
Bezděk, J. Úvod do harmonizace české lidové písně a do její jednoduché stylizace pro klavír a akordeon (určeno stud. 2. - 5. roč. učitelství pro 2. stupeň a střední školy). 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1994. ISBN 80-7043-108-3.
-
CZERNY, C. Sbírky etud (výběr op. 261, 849, 821)..
-
JÁNSKÝ, P. Já, písnička: zpěvník pro žáky základních škol: pro 1.- 4. třídu.. Cheb: Music Cheb,, 1995. ISBN 80-859-2501-X.
-
KUHN, Tomáš a Štěpánka LIŠKOVÁ. videoopory na Moodle HKB 2 a Teams HKB 2.
-
Prokeš, Josef. Česká folková píseň : v kontextu 60.-80. let 20. století. Brno :Masarykova univerzita,, 2011. ISBN 978-80-210-5431.
|