Lecturer(s)
|
-
Hejnová Martina, PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
Technical exercises, etudes, scores and songs presented by teachers and students.
|
Learning activities and teaching methods
|
Students' portfolio, Skills demonstration, Individual study, Students' self-study, Practicum
- Presentation preparation (report in a foreign language) (10-15)
- 15 hours per semester
- Practical training (number of hours)
- 13 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Pojmenovat a objasnit zákonitosti tvorby doprovodné kadence. |
Popsat osvojené druhy doprovodů. |
Objasnit problematiku nezávislosti rukou. |
Skills |
---|
Prokázat hrou osvojení základních pianistických návyků. |
Zahrát minimálně pět písní s dvěma způsoby doprovodu. |
Hrát na úrovni technických dovedností dle výstupů z HNN1. |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
N/A |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
Zdůvodnit výběr přednesových skladeb v kontextu s výukou HV (pokročilí studenti). |
Objasnit pojmy z oblasti rozvoje klavírní techniky: hra legato, staccato, odtah, druhy doprovodu a jejich popis, osvojované kadence a jejich stavba. |
Popsat osvojované stupnice a specifika jejich hry (prstoklady, předznamenání, způsob hry). |
Skills |
---|
Zahrát povinné pensum stupnic, písní, skladeb i technických cvičení dle požadavků pro tento semestr. |
Zahrát písně se čtyřmi druhy doprovodů: akordicky, rozloženě, polkou či valčíkem. |
Competences |
---|
N/A |
N/A |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Self-study of literature |
Individual study |
Students' portfolio |
Skills |
---|
Practicum |
Students' portfolio |
Skills demonstration |
Competences |
---|
Task-based study method |
Self-study of literature |
Collaborative instruction |
Multimedia supported teaching |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Continuous assessment |
Portfolio |
Skills |
---|
Skills demonstration during practicum |
Continuous assessment |
Self-evaluation |
Student demonstruje své dovednosti též uložením videozáznamů se hrou povinného repertoáru technických cvičení, stupnic, písní a skladeb na gapps (v době prezenčního studia z části, v době nutné distanční výuky kompletně). Zde mu přidělený vyučující postupně hru připomínkuje, či potvrzuje uznání zhlédnutých videozáznamů zadáním data uznání. Dokladem k udělení zápočtu je zaslání kompletně vyplněné tabulky s uznáním veškerého stanoveného repertoáru přiděleným vyučujícím i do úložiště gapps. |
Competences |
---|
Self-evaluation |
Continuous assessment |
Portfolio |
Recommended literature
|
-
výuková videa dr. Liškové ? obdrží na semináři, repertoár určených skladeb (Portál), písní a technických cvičení (určí vyučující).
-
Bezděk, J. Úvod do harmonizace české lidové písně a do její jednoduché stylizace pro klavír a akordeon (určeno stud. 2. - 5. roč. učitelství pro 2. stupeň a střední školy). 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1994. ISBN 80-7043-108-3.
-
CZERNY, C. Sbírky etud (výběr op. 261, 849, 821)..
-
JÁNSKÝ, P. Já, písnička: zpěvník pro žáky základních škol: pro 1.- 4. třídu.. Cheb: Music Cheb,, 1995. ISBN 80-859-2501-X.
-
KUHN, Tomáš a Štěpánka LIŠKOVÁ. videoopory na Moodle HKB 2 a Teams HKB 2.
-
Prokeš, Josef. Česká folková píseň : v kontextu 60.-80. let 20. století. Brno :Masarykova univerzita,, 2011. ISBN 978-80-210-5431.
|