|
Vyučující
|
-
Tlili Hana, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Kozerovský Petr, doc. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Obsah jednotlivých hodin: základní technika hry postavení ruky, úhoz, cvičení na střídání prstů, chromatický posun T 5/3, elementární technická cvičení dle výběru vyučujícího, kadence T S6/4 T D6 T v C, D, stupnice, min. 5 písní dohromady s akordickým doprovodem levé ruky, z toho min. 2 s rozloženým stylizovaným doprovodem. Výuka je podporována výukovým videem (Moodle).
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Demonstrace dovedností, Cvičení
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| pochopit specifika nástrojové hry, tj. mít potřebnou úroveň mentálních předpokladů pro výuku nástrojové hry |
| Odborné dovednosti |
|---|
| prokazovat při výuce potřebnou úroveň motorických schopností i vstupní úroveň hudebnosti pro výuku nástrojové hry |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| pojmenovat spolehlivě jednotlivé klávesy klavíru pojmenovat a vyhledat na klávesnici základní doprovodné akordy v C dur přečíst noty u všech pěti osvojovaných písní vytleskat rytmus osvojovaných písní zaznamenat do not pět osvojovaných písní výsledky učení zaznamenat do portfolia do příslušných tabulek s podpisem vyučujícího |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zahrát pět písní dohromady s akrodickým či rozloženým doprovodem prokázat dovednost nezávislé hry obou rukou na cvičení i v hraných písních zaznamenat do not pět osvojovaných písní opatřit písně funkčními akordickými značkami zahrát určený počet technických cvičení a stupnic dle požadavků na studenta |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Skupinová výuka, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Samostatná práce studentů, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Samostudium, |
| V případě KS a nutnosti distanční výuky též výuková videa, ukládaná na gapps. Kurzy hry na klavír v Moodle. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Samostatná práce studentů, |
| Samostudium, |
| Demonstrace dovedností, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Sebehodnocení, |
| Individuální prezentace, |
| Skupinová prezentace, |
| Portfolio, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Sebehodnocení, |
| Průběžné hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Elektronická podpora:.
-
BOROVÁ, Milada. JANŽUROVÁ, Zdena. Nová klavírní škola 1. Praha: Bärenreiter. 2019, ISSN 9790205006006.
-
DROPOVÁ, A. Hráme na klavíri a keyboarde. Prešov: Prešovský hudobný spolok. 2001.
-
Emons. Evropská klavírní škola.
-
KODEJŠKA,M.- M.POPOVIČ -J.VEREB. Klavírní doprovody a dirigování písní v MŠ a ZŠ.. Praha: Univerzita Karlova v Praze, PedF, 2018. ISBN 978-80-7290-976-6.
-
LORENC, Eva. Můj klavír. Bärenreiter. 2023.
-
MILES, JOHN C. Začínáme hrát na klavír. Praha: Svojtka. 1998.
-
SARAUER A. Klavírní škola pro začátečníky BGS. Bärenreiter Praha. 2017.
|