Vyučující
|
-
Tkadlečková Diana, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Bělohlávková Pavlína, Mgr. et Mgr. Ing. Ph.D. et Ph.D.
-
Doubková Marie, Doc. PaedDr.
-
Vacek Petr, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah jednotlivých hodin: základní technika hry postavení ruky, úhoz, cvičení na střídání prstů, chromatický posun T 5/3, elementární technická cvičení dle výběru vyučujícího, kadence T S6/4 T D6 T v C, D, stupnice, min. 5 písní dohromady s akordickým doprovodem levé ruky, z toho min. 2 s rozloženým stylizovaným doprovodem. Výuka je podporována výukovým videem (Moodle).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Demonstrace dovedností, Cvičení
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
pochopit specifika nástrojové hry, tj. mít potřebnou úroveň mentálních předpokladů pro výuku nástrojové hry |
Odborné dovednosti |
---|
prokazovat při výuce potřebnou úroveň motorických schopností i vstupní úroveň hudebnosti pro výuku nástrojové hry |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
pojmenovat spolehlivě jednotlivé klávesy klavíru pojmenovat a vyhledat na klávesnici základní doprovodné akordy v C dur přečíst noty u všech pěti osvojovaných písní vytleskat rytmus osvojovaných písní zaznamenat do not pět osvojovaných písní výsledky učení zaznamenat do portfolia do příslušných tabulek s podpisem vyučujícího |
Odborné dovednosti |
---|
zahrát pět písní dohromady s akrodickým či rozloženým doprovodem prokázat dovednost nezávislé hry obou rukou na cvičení i v hraných písních zaznamenat do not pět osvojovaných písní opatřit písně funkčními akordickými značkami zahrát určený počet technických cvičení a stupnic dle požadavků na studenta |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Skupinová výuka, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
V případě KS a nutnosti distanční výuky též výuková videa, ukládaná na gapps. Kurzy hry na klavír v Moodle. |
Obecné způsobilosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Elektronická podpora:.
-
BOROVÁ, Milada. JANŽUROVÁ, Zdena. Nová klavírní škola 1. Praha: Bärenreiter. 2019, ISSN 9790205006006.
-
DROPOVÁ, A. Hráme na klavíri a keyboarde. Prešov: Prešovský hudobný spolok. 2001.
-
Emons. Evropská klavírní škola.
-
KODEJŠKA,M.- M.POPOVIČ -J.VEREB. Klavírní doprovody a dirigování písní v MŠ a ZŠ.. Praha: Univerzita Karlova v Praze, PedF, 2018. ISBN 978-80-7290-976-6.
-
LORENC, Eva. Můj klavír. Bärenreiter. 2023.
-
MILES, JOHN C. Začínáme hrát na klavír. Praha: Svojtka. 1998.
-
SARAUER A. Klavírní škola pro začátečníky BGS. Bärenreiter Praha. 2017.
|