Vyučující
|
-
Tkadlečková Diana, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Bělohlávková Pavlína, Mgr. et Mgr. Ing. Ph.D. et Ph.D.
-
Vacek Petr, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah lekcí: chromatický posun T 5/3 dur a moll v rozsahu c1- c2, dohromady, modely pěveckých cvičení na rozezpívání, kadence k probíraným písním T S6/4 T D6 T- levou rukou v akordech, různé druhy doprovodů písní. Stupnice v protipohybu přes jednu (dvě) oktávu dohromady, min. 3 technická cvičení (dle výběru vyučujícího), vybraný repertoár dětských lidových písní, alespoň 5 písní umělých.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Prezentace práce studentů, Samostudium studentů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
objasnit problematiku přehrávaného repertoáru písní (druhy doprovodu, notový záznam písně i doprovodu, nezávislost rukou, postavení ruky aj.) |
Odborné dovednosti |
---|
prokázat hrou písní a určených technických cvičení požadovanou dovednostní úroveň KHK/HRMŠ1 |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
zaznamenat do notového sešitu povinné pensum osvojovaných písní (minimálně 12) v případě prezenční formy studia, distanční výuka se řídí požadavky HVYM2 napsat transpozici alespoň jedné písně do doporučené tóniny a opatřit ji funkčními akordickými značkami zaznamenat a vyjmenovat osvojované stupnice, včetně stupnice dórské zaznamenat výsledky učení do tabulek Portfolia |
Odborné dovednosti |
---|
zahrát na klavír další osvojované písně (minimálně 15) transponovat vybrané písně do D dur použít v doprovodu písní doprovod akordický, rozkladový a polkový zahrát vybrané stupnice a technická cvičení zahrát jednu píseň s originálním doprovodem skladatele vymyslet a zahrát improvizovanou skladbičku v dorské tónině |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Skupinová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Přednáška s demonstrací, |
Samostudium, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Skupinová výuka, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Elektronická podpora.
-
BOROVÁ, Milada. JANŽUROVÁ, Zdena. Nová klavírní škola 1. Praha: Bärenreiter. 2019.
-
KODEJŠKA, Miloš, Mikuláš POPOVIČ a Jaroslav VEREB. Klavírní doprovody a dirigování písní v mateřských a základních školách. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. 2018, ISSN 9788072909766.
-
KULHÁNKOVÁ, E. Písničky a říkadla s tancem. Portál, Praha. 1999.
-
LORENC, Eva. Můj klavír. Bärenreiter Praha. 2023.
-
Stojan, Jaroslav. Maličká su obrázkový zpěvník pro děti předškolního věku, jejich rodiče a paní učitelky. 2. 1. vyd. Přerov : Jasto, 1997. ISBN 80-901932-6-9.
-
Šimanovský, Zdeněk; Tichá, Alena. Lidové písničky a hry s nimi. Vyd. 1. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-323-4.
|