Vyučující
|
-
Bělohlávková Pavlína, Mgr. et Mgr. Ing. Ph.D. et Ph.D.
-
Tkadlečková Diana, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Vacek Petr, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah lekcí: - různé druhy stylizovaného doprovodu - transpozice písně lidové do dvou pěvecky vhodných tónin - chromatický posun T 5/3, modely k rozezpívání- melodickou zkratku písně - kadence T S6/4 T D6 T k písním (i mollové) - stupnice dohromady protipohybem přes dvě oktávy - min. 5 technických cvičení dle výběru vyučujícího - vybraný repertoár dětských lidových písní vhodných k pěveckým činnostem v MŠ, alespoň 5 písní umělých. - min. 1 elementární přednesová skladba vhodná pro poslechové či pohybové činnosti na MŠ
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Demonstrace dovedností, Samostudium studentů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
objasnit problematiku přehrávaného repertoáru písní v HRMŠ2 |
Odborné dovednosti |
---|
zahrát repertoár dle požadavků předchozí KHK/HRMŠ2 |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
pojmenovat tóny akordů u akordických značek vybrané písně zaznamenat transpozici vybraných písní do jiných pěvecky vhodných tónin zaznamenat valčíkový doprovod písně vytvořit dudáckou kvintu ve vybraných tóninách pojmenovat akordy doprovodných kadencí osvojovaných písní (nejméně 15) objasnit pojem chromatický posun |
Odborné dovednosti |
---|
zahrát alespoň jednu píseň podle akordických značek zahrát alespoň jednu píseň valčíkovým doprovodem zahrát vybrané písně s různými druhy osvojených doprovodů: akordicky, dudáckou kvintou, valčíkem, polkou, rozkladem (pokročilí synkopicky) - nejméně 15 zahrát cvičení na chromatický posun (pokročilí chromatický posun akordů) zazpívat a zahrát osvojovaný repertoár písní |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Skupinová výuka, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti |
---|
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Portfolio, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
KULHÁNKOVÁ, E. Písničky a říkadla s tancem. Portál, Praha. 1999.
-
LORENC, Eva. Můj klavír. Bärenreiter Praha. 2023.
-
SARAUER, A. Klavírní škola pro začátečníky BGS. Bärenreiter Praha. 2017.
-
Stojan, Jaroslav. Maličká su obrázkový zpěvník pro děti předškolního věku, jejich rodiče a paní učitelky. 3. 1. vyd. Přerov : Jasto, 1997. ISBN 80-901932-7-7.
-
Šimanovský, Zdeněk; Tichá, Alena. Lidové písničky a hry s nimi. Vyd. 1. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-323-4.
|