Název předmětu | Hudební dovednosti 1 |
---|---|
Kód předmětu | KHK/HUDO1 |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Instrumentální dovednosti: Stupnice C dur protipohybem přes dvě oktávy. Akordy(T5/3, T6,T6/4). Alespoň 10 technických cvičení dle výběru vyučujícího( BGS, Burnam ...). Hra harmonické kadence v C dur. Nejméně 5 písní dohromady akordickým i rozloženým doprovodem z učebnice pro 1.ročník ZŠ( Lišková - Hurník). Předehry, dohry. Chromatický posun dur kvintakordu v rozsahu c1 - c2. Pěvecké dovednosti: Osvojení základů dechové, hlasové, artikulační techniky( pěvecké dýchání, měkké nasazení tónu, jeho správné tvoření a vedení, hlavový tón, artikulace, frázování melodie). Hlasové, dechové a artikulační ústrojí, dětský hlas a jeho problematika, hlasová a duševní hygiena, kultura hlasového projevu. Hlasová cvičení. Zpěv písní lidových a umělých z učebnice pro 1.ročník ZŠ ( Lišková - Hurník). Průpravná cvičení souhry, průpravná cvičení akordického doprovodu v levé ruce, příprava na hru legato a tenuto, souhra obou rukou s využitím akordického a jednohlasého doprovodu v levé ruce. Návrhy barevného vybavení u každého cvičení. Pravá i levá ruka podkládání palce a překládání 2. a 4.prstu. Rozlišení zvukového charakteru durových a mollových melodií. Minimálně 5 písní: levá ruka akordický i rozložený doprovod, pravá ruka melodie. Výuka je podporována výukovým videem (Moodle).
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Skupinová výuka, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Samostudium studentů
|
Předpoklady |
Odborné znalosti |
- číst noty v houslovém klíči v rozsahu g - g2; |
- vysvětlit základní hudební pojmy z hudební teorie; |
Odborné dovednosti |
- intonačně čistě reprodukovat zpěvem tóny v rozsahu c1-c2; |
Výsledky učení |
Odborné znalosti |
- vysvětlit zásady hlasové hygieny při práci s hlasem dětí i dospělých; |
- vysvětlit zásady pěveckého dýchání a tvoření tónu při zpěvu; |
- číst noty v houslovém a basovém klíči, v rozsahu studovaných písní a skladeb; |
Odborné dovednosti |
- zaujmout správný pěvecký postoj; |
- zpívat intonačně přesně a rytmicky správně vybrané písně z učebnice Hudební výchova pro 1. ročník ZŠ; |
- zahrát na klávesový nástroj stupnici C dur v protipohybu, přes dvě oktávy; |
- zahrát na klávesový nástroj třítónové a pětitónové cvičení k rozezpívání, od bílých kláves; |
- zahrát na klávesový nástroj vybraná cvičení z klavírní školy BGS; |
- zahrát na klávesový nástroj vybrané písně v pravé ruce melodii, v levé ruce doprovod, přísné spojování akordů; |
Vyučovací metody |
Odborné znalosti |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
Demonstrace dovedností, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Individuální konzultace, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Hodnotící metody |
Odborné znalosti |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (13) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (12) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |