Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. pojem dramaturg, hudební dramaturg, povaha a smysl činnosti, 1.1. uplatnění hudebně dramaturgické práce v médiích a uměleckých institucích 2. estetické aspekty hudebně dramaturgické práce, dramaturgické myšlení 3. zákon kontrastu a scelovacích prostředků (aplikace tektoniky Karla Janečka) 4. orchestry, festivaly, koncertní řady, divadla a jejich hudebně dramaturgická specifika 4.1. výzkum dramaturgického záměru zvolené instituce na základě programového schématu, prezentace výsledků výzkumu před obecenstvem v semináři 5. prezentace vlastních dramaturgických záměrů před obecenstvem v semináři, diskuse
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Samostatná práce studentů
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 26 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Systematiku v dějinách hudby artificiální i nonartificiální. |
Odborné dovednosti |
---|
Aplikovat znalosti dějin hudby do hudební praxe. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Sestavit hudebně teoretické zásady. |
Uspořádat teoretické zásady dramaturgie různých druhů budebních výstupů. |
Odborné dovednosti |
---|
Aplikovat teoretické poznatky hudební dramaturgie při rozhodování o programu souboru, ve kterém hraje. |
Uplatnit hudebně teoretické zásady. |
Sestavit dramaturgii různých druhů hudebních výstupů. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Doporučená literatura
|
-
BLÁHA, I. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. Praha: NAMU. 2014.
-
COLAS, D. Musical Dramaturgy. Oxford University Press. 2014.
-
HAMILTON, Anne M. a CHON, Walter Byongsok. Dramaturgy: The Basics.. Routledge, 2022. ISBN 9780367253783.
-
HONS, M. Hudba zvaná symfonie. TOGGA. 2005.
-
HOSTOMSKÁ, A. Opera - průvodce operní tvorbou. Státní hudební nakladatelství. 1962.
-
JANEČEK, K. Tektonika. Supraphon. 1968.
-
MORAN, N. Světelný design pro divadlo, koncerty, výstavy a živé akce. Praha: Institut umění ? Divadelní ústav ve spolupráci s Institutem světelného designu. 2010.
-
SMOLKA, J. et al. Dějiny hudby. Togga. 2001.
-
VIČAR, J. A R. DYKAST. Hudební estetika.. AMU: Praha,, 2002.
|