Vyučující
|
-
Zoubek Lukáš, Mgr. Ph.D.
-
Vilímec Gerhard, Prof. Mgr. MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Pokračování látky HUF1. Hudba expoziční a evoluční. Hlavní a vedlejší typy hudby. Sonátová forma. Rondo. Cyklická sonáta. Velké složené formy. Kontrapunktické formy. Vliv programu na formování hudebního díla. Hudební formy ve vývoji evropské hudby. Problematika tektoniky probraných forem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Přednáška s analýzou videozáznamu, Kooperativní výuka, Přednáška s demonstrací, Seminář
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 52 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
základní znalost o hudebních formách |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
předpokladem zahájení práce v tomto navazujícím předmětu je vyhovění nárokům vědomostní a praktickoaplikační části shrnujícího testu z KHK/HUF1, případně kvantitativní i kvalitativní úroveň vědomostí a aplikačních dovedností, které by potencionálně uspění v uvedeném testu zaručovaly. Další rozhojnění a zkvalitnění vědomostí a aplikačních dovedností studentů vyplývá z obsahu předmětu (viz), tj. z kontaktů s rozměrnějšími a kompozičně náročnějšími hudebními díly v převaze velkých forem |
Odborné dovednosti |
---|
Další rozhojnění aplikačních dovedností studentů vyplývá z obsahu předmětu (viz), tj. z kontaktů s rozměrnějšími a kompozičně náročnějšími hudebními díly v převaze velkých forem |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Kooperativní výuka, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
CAPLIN, W. E. Analyzing classical form : an approach for the classroom.. Oxford New York: Oxford University Press, 2013. ISBN 978-0-19-974718-4.
-
FALTUS, L., ŠTĚDROŇ, M. Formování hudby.. Brno: Masarykova univerzita, 2000. ISBN 80-210-2472-0.
-
Faltus, Leoš. Hudební formy. Brno : Univerzita J.E. Purkyně, 1976.
-
FALTUS, Leoš. Hudební formy.. Brno : Univerzita J.E. Purkyně, 1976.
-
Janeček K. Hudební formy.. Praha,, 1955.
-
JÁNSKÝ, P. Já, písnička: zpěvník pro žáky základních škol: pro 1. - 4. třídu.. Cheb: Music Cheb, 1995.
-
JIRÁK, K. B. Nauka o hudebních formách.. Praha: Panton, 1985.
-
KOŠUT, M. Hudební forma jako princip myšlení.. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7566-5.
-
TICHÝ, V. Úvod do studia hudební kinetiky: K systematice hudebního rytmu, metra a tempa.. Jinočany: H&H, 1994. ISBN 80-7331-897-0.
-
Tichý, Vladimír. Úvod do studia hudební kinetiky : K systematice hudebního rytmu, metra a tempa. 1. vyd. Jinočany : H&H, 1994. ISBN 80-85467-07-0.
-
Zenkl L. ABC hudebních forem.. Praha: Editio Supraphon,, 1990.
|