Vyučující
|
-
Maršálek Petr, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Příprava doprovodu k nejrůznějším druhům a žánrům populárních písní. Improvizace jednoduchých stylizovaných doprovodů k umělým písním podle akordových značek. Hra kadencí v základních tóninách dur a moll. Harmonizace české lidové písně. Reflexe proběhlé náslechové praxe diskuse o uplatnění získaných dovedností v praxi.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 13 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
teoretické znalosti z hudební teorie. Znalost akordových značek, princip tvorby kadencí a základní klavírní stylizace doprovodů |
Odborné dovednosti |
---|
Uplatnění teoretických znalostí v praktické činnosti. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
dovednostní kompetence pro hru nástrojových doprovodů písní a skladeb z oblasti dějin hudby |
Odborné dovednosti |
---|
Uplatnění teoretických znalostí v praktické činnosti. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Praktická zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
výuková videa dr. Liškové ? obdrží na semináři, repertoár určených skladeb a písní.
-
BEZDĚK, J. Úvod do harmonizace české lidové písně a do její jednoduché stylizace pro klavír a akordeon: Určeno stud. 2. - 5. roč. učitelství pro 2. stupeň a střední školy. 1. vyd.. Plzeň: Západočeská univerzita, 1994. ISBN 80-704-3108-3.
-
HRADECKÝ, E. Hrajeme na klavír podle akordových značek.. Praha: Edit, 1991.
-
CHARALAMBIDIS, A., Z. CÍSAŘ a L. HURNÍK. Hudební výchova 1 pro gymnázia.. Praha: SPN, 2003.
-
JÁNSKÝ, P. Já & písnička 4: zpěvník pro žáky středních škol.. Cheb: Music Cheb, 2008.
-
JÁNSKÝ, P. Já, písnička: zpěvník pro žáky středních škol.. Cheb: Music Cheb, 2004.
-
JURKOVIČ, P. Na cestách k hudbě. Esej o hudební výchově.. Praha: UK,, 2006.
-
KUHN, T. Rytmicko-melodické modely k doprovodu populárních písní podle akordových značek a jejich klavírní stylizace.. Plzeň: ZČU, 2015. ISBN 978-80-261-0258-8.
-
LEVINE, M. The Jazz TheoryBook.. Petaluma: Sher Music Co, 1995.
-
ŠEDIVÝ, J. a L. ROHLÍKOVÁ. Hudební výchova: pro 6.-7. ročník základních škol a odpovídající ročníky víceletých gymnázií.. Plzeň: Fraus, 2013.
-
ŠEDIVÝ, J. a L. ROHLÍKOVÁ. Zpěvník s instrumentálními doprovody v elektronické podobě: pro 6.-7. ročník základních škol a odpovídající ročníky víceletých gymnázií.. Plzeň: Fraus, 2014.
-
ŠOLC, M. Tajemství akordových značek.. Praha: Bärenreiter Editio Supraphon, 1996.
-
ZENKL:. Učebnice harmonie.. Praha: Editio Bärenreiter,, 2010.
|