Vyučující
|
-
Maršálek Petr, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Improvizace jednoduchých stylizovaných doprovodů k umělým písním podle akordových značek s ohledem na výstupy SZ. Hra kadencí v tóninách dur a moll. Harmonizace moravské lidové písně. Diskuse k proběhlé výstupové praxi. Pokročilí: Stupnice: durové i mollové H, h, F, f, B, b, Es, es 1 etuda 1 přednes z období romantismu či neoromantismu 10 písní s odlišnými doprovody, transpozice, písně doprovází posluchač vlastním zpěvem Méně pokročilí: B. začátečníci a méně pokročilí studenti H, F, B a Es v protipohybu, C, G, D, A, E rovný pohyb dvě oktávy, kadence ke stupnicím 1 etuda 1 skladba: Anonym: Allegro 10 písní s jednoduchou stylizací (z toho pět lidových s transpozicí) Platí povinnost přehrát repertoár v průběhu semestru!
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 13 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
teoretické znalosti z hudební teorie. Znalost akordových značek, princip tvorby kadencí a základní klavírní stylizace doprovodů |
Výsledky učení |
---|
dovednostní kompetence pro hru nástrojových doprovodů písní a skladeb z oblasti dějin hudby |
Odborné dovednosti |
---|
dovednostní kompetence pro hru nástrojových doprovodů písní a skladeb z oblasti dějin hudby |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
V případě KS a nutnosti distanční výuky též výuková videa, ukládaná na gapps. Kurzy hry na klavír v Moodle. |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
BEZDĚK, J. Úvod do harmonizace české lidové písně a do její jednoduché stylizace pro klavír a akordeon: Určeno stud. 2. - 5. roč. učitelství pro 2. stupeň a střední školy.. Plzeň: ZČU, 1994. ISBN 80-704-3108-3.
-
HRADECKÝ, E. Hrajeme na klavír podle akordových značek.. Praha: Edit,, 1991.
-
CHARALAMBIDIS, A. Hudební výchova pro gymnázia.. Praha: SPN, 2003.
-
CHARALAMBIDIS, A., Z. CÍSAŘ a L. HURNÍK. Hudební výchova 1 pro gymnázia.. Praha: SPN,, 2003.
-
JÁNSKÝ, P. Já & písnička 4: zpěvník pro žáky středních škol.. Cheb: Music Cheb, 2008.
-
JÁNSKÝ, P. Já, písnička: zpěvník pro žáky středních škol.. Cheb: Music Cheb, 2004.
-
JÁNSKÝ, P. Já, písnička: zpěvník pro žáky základních škol.. Cheb: Music Cheb, 1995. ISBN 80-859-2502-8.
-
JURKOVIČ, P. Na cestách k hudbě. Esej o hudební výchově.. Praha: UK, 2006.
-
KUHN, T. Rytmicko-melodické modely k doprovodu populárních písní podle akordových značek a jejich klavírní stylizace. ,. Plzeň: ZČU, 2015. ISBN 978-80-261-0258-8.
-
LEVINE, M. The Jazz TheoryBook.. Petaluma: Sher Music Co.,, 1995.
-
Prokeš, Josef. Ceska folkova pisen. Brno :Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5431.
-
Svoboda, Milan. Prakticka jazzova harmonie. Netolice :JcA,, 2014. ISBN 978-80-87132-26-5.
-
ŠEDIVÝ, J. a L. ROHLÍKOVÁ. Hudební výchova: pro 6.-7. ročník základních škol a odpovídající ročníky víceletých gymnázií.. Plzeň: Fraus, 2013.
-
ŠEDIVÝ, J. a L. ROHLÍKOVÁ. Zpěvník s instrumentálními doprovody v elektronické podobě: pro 6.-7. ročník základních škol a odpovídající ročníky víceletých gymnázií.. Plzeň: Fraus, 2014.
-
ŠOLC, M. Tajemství akordových značek.. Praha: Bärenreiter Editio Supraphon, 1996.
-
ZENKL:. Učebnice harmonie.. Praha: Editio Bärenreiter,, 2010.
|