Vyučující
|
-
Kuberská Kateřina, Kandid.pedagogických věd
-
Maršálek Petr, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Improvizace jednoduchých stylizovaných doprovodů k umělým písním podle akordových značek. Hra kadencí v tóninách dur a moll. Harmonizace moravské lidové písně. Reflexe proběhlé výstupové praxe diskuse o uplatnění získaných dovedností v praxi.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Cvičení
- Projekt individuální [40]
- 18 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 8 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
teoretické znalosti z hudební teorie, harmonie a hudebních forem. Znalost akordových značek a základní klavírní stylizace doprovodů |
Výsledky učení |
---|
schopnost volby vhodných doprovodů populárních písní a jejich aktivní realizace na takové úrovni, která odpovídá schopnostem učitele na základní škole |
Odborné dovednosti |
---|
Zdůvodnit výběr přednesových skladeb v kontextu s výukou HV (pokročilí studenti). Objasnit pojmy z oblasti rozvoje klavírní techniky: hra legato, staccato, odtah, druhy doprovodu a jejich popis, osvojované kadence a jejich stavba. Popsat osvojované stupnice a specifika jejich hry (prstoklady, předznamenání, způsob hry). |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Samostatně prohlubuje své odborné znalosti a odborné dovednosti |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Samostudium, |
Skupinová výuka, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
BEZDĚK, J. Úvod do harmonizace české lidové písně a do její jednoduché stylizace pro klavír a akordeon: Určeno stud. 2. - 5. roč. učitelství pro 2. stupeň a střední školy.. Plzeň: Západočeská univerzita, 1994. ISBN 80-704-3108-3.
-
JÁNSKÝ, P. Já & písnička 4: zpěvník pro žáky středních škol.. Cheb: Music Cheb, 2008. ISBN 706509-66-2.
-
JÁNSKÝ, P. Já, písnička: zpěvník pro žáky středních škol.. Cheb: Music Cheb, 2004. ISBN 706517-9-4.
-
KUHN, T. Rytmicko-melodické modely k doprovodu populárních písní podle akordových značek a jejich klavírní stylizace.. Plzeň: ZČU, 2014. ISBN 978-80-261-0258-8.
-
LEVINE, M. The Jazz Theory Book.. Petaluma: Sher Music Co., 1995.
-
ŠOLC, M. Tajemství akordových značek.. Praha : Bärenreiter Editio Supraphon, 1996.
|