Vyučující
|
-
Tkadlečková Diana, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní intonační a hudebně sluchová cvičení pro: mollové stupnice, intervaly malé, velké zmenšené, zvětšené, složitější rytmické útvary. Rozložení témat: 1. Obraty dur kvintakordu 2. Obraty moll kvintakordu 3. Zmenšený a zvětšený kvintakord 4. Dominantní septakord 5.Intonace moll tóniny - aiolská 6. Intonace moll tóniny - harmonická 7. Intonace moll tóniny - melodická 8. Volný nástup I., III., V. stupně 9. Volný nástup I., III., V. stupně 10. Volný nástup II., VII. stupně 11. Intonace on -line 12.-13. Opakování Moodle kurz https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=4325
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška, Seminář
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 52 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Vyjmenovat malé, zvětšené a zmenšené intervaly Vysvětlit intervalové složení mollových akordů a jejich obratů Popsat intervalové kroky v mollové stupnici |
Odborné dovednosti |
---|
Reprodukovat krátkou melodii a rytmický model Rozeznat durovou a mollovou melodii |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Aplikovat intonační metody. |
Stanovit opěrné písně a poukázat na možnosti jejich aplikace. |
Rozpoznat a objasnit složitější rytmické útvary. |
Odborné dovednosti |
---|
Aplikovat vybranou intonační metodu při zvukové realizaci mollové melodie z not. |
Samostatně zapsat do not zahranou melodii. |
Samostatně zapsat slyšený rytmus. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
E-learning, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
CRUTTENDEN, Alan. Intonation. Cambridge University Press. 1997.
-
DANIEL, L. Intonace a sluchová výchova.. Olomouc: PF UP. ISBN 80-244-0480-X.
-
KOLÁŘ, J. Intonace a sluchová výchova. I. díl, Část praktická.. Praha: Karolinum,, 1996. ISBN 80-7066-022-8.
-
PECHÁČEK, S. Vokální intonace a sluchová analýza. I.- IV.díl,. Praha: PF UK. ISBN 80-7290-261-X.
-
VÁŇOVÁ. H. Průvodce učitele hudební výchovy tvořivou intonací.. Praha: UK PedF, 2004. ISBN 80-7290-155-9.
-
WELLS, J. C. English intonation: an introduction. 1st pub.. Cambridge: Cambridge University Press, 2006. ISBN 0-521-68380-7.
|