Předmět: Intonace 2

« Zpět
Název předmětu Intonace 2
Kód předmětu KHK/INTB2
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Tkadlečková Diana, Mgr. et Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Základní intonační a hudebně sluchová cvičení pro: mollové stupnice, intervaly malé, velké zmenšené, zvětšené, složitější rytmické útvary. Rozložení témat: 1. Obraty dur kvintakordu 2. Obraty moll kvintakordu 3. Zmenšený a zvětšený kvintakord 4. Dominantní septakord 5.Intonace moll tóniny - aiolská 6. Intonace moll tóniny - harmonická 7. Intonace moll tóniny - melodická 8. Volný nástup I., III., V. stupně 9. Volný nástup I., III., V. stupně 10. Volný nástup II., VII. stupně 11. Intonace on -line 12.-13. Opakování Moodle kurz https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=4325

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s aktivizací, Přednáška, Seminář
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 52 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Vyjmenovat malé, zvětšené a zmenšené intervaly Vysvětlit intervalové složení mollových akordů a jejich obratů Popsat intervalové kroky v mollové stupnici
Odborné dovednosti
Reprodukovat krátkou melodii a rytmický model Rozeznat durovou a mollovou melodii
Obecné způsobilosti
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
Výsledky učení
Odborné znalosti
Aplikovat intonační metody.
Stanovit opěrné písně a poukázat na možnosti jejich aplikace.
Rozpoznat a objasnit složitější rytmické útvary.
Odborné dovednosti
Aplikovat vybranou intonační metodu při zvukové realizaci mollové melodie z not.
Samostatně zapsat do not zahranou melodii.
Samostatně zapsat slyšený rytmus.
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška založená na výkladu,
Seminární výuka (diskusní metody),
Přednáška s analýzou videozáznamu,
Cvičení (praktické činnosti),
E-learning,
Analyticko-kritická práce s textem,
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Řešení problémů,
Přednáška s analýzou videozáznamu,
Analyticko-kritická práce s textem,
E-learning,
Obecné způsobilosti
Seminární výuka (diskusní metody),
E-learning,
Demonstrace dovedností,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Ústní zkouška,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Individuální prezentace,
Odborné dovednosti
Ústní zkouška,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Průběžné hodnocení,
Obecné způsobilosti
Kombinovaná zkouška,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Doporučená literatura
  • CRUTTENDEN, Alan. Intonation. Cambridge University Press. 1997.
  • DANIEL, L. Intonace a sluchová výchova.. Olomouc: PF UP. ISBN 80-244-0480-X.
  • KOLÁŘ, J. Intonace a sluchová výchova. I. díl, Část praktická.. Praha: Karolinum,, 1996. ISBN 80-7066-022-8.
  • PECHÁČEK, S. Vokální intonace a sluchová analýza. I.- IV.díl,. Praha: PF UK. ISBN 80-7290-261-X.
  • VÁŇOVÁ. H. Průvodce učitele hudební výchovy tvořivou intonací.. Praha: UK PedF, 2004. ISBN 80-7290-155-9.
  • WELLS, J. C. English intonation: an introduction. 1st pub.. Cambridge: Cambridge University Press, 2006. ISBN 0-521-68380-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr