|
Vyučující
|
-
Tlili Hana, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Základní intonační a hudebně sluchová cvičení pro: mollové stupnice, intervaly malé, velké zmenšené, zvětšené, složitější rytmické útvary. Rozložení témat: 1. Obraty dur kvintakordu 2. Obraty moll kvintakordu 3. Zmenšený a zvětšený kvintakord 4. Dominantní septakord 5.Intonace moll tóniny - aiolská 6. Intonace moll tóniny - harmonická 7. Intonace moll tóniny - melodická 8. Volný nástup I., III., V. stupně 9. Volný nástup I., III., V. stupně 10. Volný nástup II., VII. stupně 11. Intonace on -line 12.-13. Opakování Moodle kurz https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=4325
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška, Seminář
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 52 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Vyjmenovat malé, zvětšené a zmenšené intervaly Vysvětlit intervalové složení mollových akordů a jejich obratů Popsat intervalové kroky v mollové stupnici |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Reprodukovat krátkou melodii a rytmický model Rozeznat durovou a mollovou melodii |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Aplikovat intonační metody. |
| Stanovit opěrné písně a poukázat na možnosti jejich aplikace. |
| Rozpoznat a objasnit složitější rytmické útvary. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Aplikovat vybranou intonační metodu při zvukové realizaci mollové melodie z not. |
| Samostatně zapsat do not zahranou melodii. |
| Samostatně zapsat slyšený rytmus. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Přednáška s analýzou videozáznamu, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| E-learning, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Řešení problémů, |
| Přednáška s analýzou videozáznamu, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| E-learning, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| E-learning, |
| Demonstrace dovedností, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
CRUTTENDEN, Alan. Intonation. Cambridge University Press. 1997.
-
DANIEL, L. Intonace a sluchová výchova.. Olomouc: PF UP. ISBN 80-244-0480-X.
-
HOLUBEC, P. Harmonické slyšení v intonaci. PedF: Ústí nad Labem: UJEP. 2023.
-
PECHÁČEK, S. Vokální intonace a sluchová analýza. I.- IV.díl,. Praha: PF UK. ISBN 80-7290-261-X.
-
VÁŇOVÁ. H. Průvodce učitele hudební výchovy tvořivou intonací.. Praha: UK PedF, 2004. ISBN 80-7290-155-9.
-
WELLS, J. C. English intonation: an introduction. 1st pub.. Cambridge: Cambridge University Press, 2006. ISBN 0-521-68380-7.
|