Předmět: Kreativní Hv praktikum 1

« Zpět
Název předmětu Kreativní Hv praktikum 1
Kód předmětu KHK/KHP1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kuberská Kateřina, Kandid.pedagogických věd
Obsah předmětu
Seznámení se světovou zkušeností s formami tvůrčího sebevyjádření v hodinách hudby (známé techniky a jejich momentální rozvoj v praxi výuky hudby v různých zemích-Robert Amchin , Samuel Gartata, John Colman a další). Praktické zvládnutí technik, improvizace na jejich základě: 1. Metoda Z.Kodálycho, 2. Konnakol (Indie), 3. Shouga (Japonsko), 4. Rytmogramy a další metody zvládnutí notového zápisu (světová zkušenost). Rytmy světových hudebních kultur, prvky tanečních pohybů, rytmické hry (Indie, Japonsko). Zvládnutí technik vyvinutých v tradičních kulturách Východu. Aktivní poslech tradiční hudby Východu s využitím metod osvojených v zimním a letním semestru. Organizace koncertních vystoupení metodami osvojenými v zimním a letním semestru.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s aktivizací, Přednáška s analýzou videozáznamu, Skupinová výuka, Prezentace práce studentů, Skupinová konzultace, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Cvičení
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Uvést příklady hudby různých žánrů.
Odborné dovednosti
Prokazovat hrou či zpěvem potřebnou míru instrumentálních i vokálních dovedností v tvorbě a realizaci modelových lekcí. Spolupracovat při hře a zpěvu osvojovaných hudebních modelů.
Obecné způsobilosti
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení,
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
Výsledky učení
Odborné znalosti
Objasnit pojmy k jednotlivým probíraným tématům evropské i mimoevropské hudby. Objasnit principy hudby subsaharské Afriky a indické klasické hudby. Pojmenovat idiomy ukolébavek a uvést příklady jejich uplatnění.
Odborné dovednosti
Zahrát a zazpívat vybrané modelové příklady z oblasti etnické i evropské hudby. Používat hudební nástroje k naplnění vybraných tematických celků. Spolupracovat ve skupině při tvorbě modelových příkladů.
Obecné způsobilosti
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky,
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
Vystoupit na Dni otevřených dveří KHK FPE ZČU s vybranými a nacvičeným hudebními modely.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Skupinová výuka,
Prezentace práce studentů,
Výuka podporovaná multimédii,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Prezentace práce studentů,
Výuka podporovaná multimédii,
Obecné způsobilosti
Přednáška s demonstrací,
Seminární výuka (diskusní metody),
Skupinová výuka,
Výuka podporovaná multimédii,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Sebehodnocení,
Průběžné hodnocení,
Skupinová prezentace,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Skupinová prezentace,
Obecné způsobilosti
Individuální prezentace,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Doporučená literatura
  • Body Percussion & Konnakol (for kids). .
  • Singing w/the Solfége Hand Signs ? Prodigies Music Lessons. .
  • HESSLER, C. a C. SPIELER. Konnakol Meets Rudimental Drumming. New York: Alfred Music. 2022.
  • ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi / Zdeněk Šimanovský. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-339-0.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr