Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. výběr tématu, k němuž se bude hledat literatura (doporučuje se volit s vazbou na BC. práci) 1.1. jak vybrat téma, předmět a cíl [přednáška] 1.2. prezentace tématu v semináři 2. výběr literatury 2.1. jak vybrat literaturu, abstrakty a résumé, rozdíl mezi résumé a závěrem, knihovny, katalogy a databáze [přednáška] 2.2. primární a sekundární literatura [přednáška] 2.3. prezentace výběru literatury na výuce 3. zpracování literatury [přednášky] 3.1. kritické zhodnocení a výběr podstatného 3.2. práce s textem, výpisy a poznámky 4. základy vědecké práce - jak se tvoří odborný text: citace, etika a poznámkový aparát [přednášky] 4.1. členění textu a formální náležitosti 4.2. citace, citační etika a plagiát, citační normy 4.3. poznámkový aparát 5. základy vědecké práce - jak se tvoří odborný text: teorie argumentace [přednášky] 5.1. vágnost, dvouznačnost a jednoznačnost 5.2. argument a podpora tvrzení 5.3. argumentační fauly 6. porozuměni odbornému textu 6.1. text1 a diskuse o něm 6.2. text2 a diskuse o něm
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 28 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Vysvětlit základní pojmy z hudební teorie (hudební nauky). |
Odborné dovednosti |
---|
Stručně charakterizovat základní znaky historických hudebních slohů |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Objasnit podstatu studovaného tématu a adekvátně se o něm vyjadřovat odpovídajícími verbálními prostředky. |
Stručně charakterizovat oblast svého odborného zájmu, v němž zamýšlí psát svoji kvalifikační práci. |
Odborné dovednosti |
---|
Vytvořit písemný konspekt z prostudovaných odborných publikací. |
Pojmenovat odborné problémy, vyplývající ze studia vybraných publikací, a navrhovat vhodné metody jejich řešení. |
Používat odbornou terminologii v daném oboru studia. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti |
---|
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Portfolio, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
BEZDĚK, J. Soudobá hudba před tabulí. Plzeň: Západočeská univerzita. 2008.
-
BURNARD, P. Musical creativities in real world practice. Oxford University Press. 2012.
-
FUKAČ, J., TESAŘ, S. a J. VEREŠ. Hudební pedagogika. Koncepce a aplikace hudebně výchovných idejí v minulosti a přítomnosti. Masarykova univerzita. 2000.
-
POLEDŇÁK, I. Hudba jako problém estetiky. Karolinum. 2006.
-
RÖSING, H. a P. PETERSEN. Orientierung Musikwissenschaft. Was sie kann, was sie will. Rowohlt Taschenbuch Verlag. 2000.
-
SCHNEIDEROVÁ, S. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Univerzita Palackého. 2011.
|