Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. základy vědecké práce - metoda, paradigma a falzifikovatelnost [přednáška] 2. základy vědecké práce - věda "zdola" a "shora" [přednáška] 3. základy vědecké práce - pojmy syntéza a analýza, indukce a dedukce, komparace, analogie a identita, substituce [přednáška] 4. základy vědecké práce - esej jako akademický text a žánr [přednáška] 5. analýza odborného textu 1, obor: systematická muzikologie, diskuse nad textem 6. analýza odborného textu 2, obor: filosofie (téma poznání, pravda), diskuse nad textem 7. analýza odborného textu 3, obor: pedagogické vědy - teorie/filosofie výchovy, diskuse nad textem 8. analýza odborného textu 4, obor: příčné vědy - etika/pedagogika/filosofie/estetika, diskuse nad textem 9. analýza odborného textu 5, obor: kritika a obecná teorie umění (výtvarné umění, film nebo divadlo), diskuse nad textem
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 28 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Vysvětlit základní pojmy z hudební teorie (hudební nauky). |
Odborné dovednosti |
---|
Stručně charakterizovat základní znaky historických hudebních slohů |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Objasnit podstatu studovaného tématu a adekvátně se o něm vyjadřovat odpovídajícími verbálními prostředky. |
Stručně charakterizovat oblast svého odborného zájmu, v němž zamýšlí psát svoji kvalifikační práci. |
Odborné dovednosti |
---|
Vytvořit písemný konspekt z prostudovaných odborných publikací. |
Create a written conspect from the studied professional publications. |
Pojmenovat odborné problémy, vyplývající ze studia vybraných publikací, a navrhovat vhodné metody jejich řešení. |
Používat odbornou terminologii v daném oboru studia. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Portfolio, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Portfolio, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
ČESAL, J., LIŠKA, V. a kolektiv. Vědecké psaní a prezentace. Professional Publishing. 2007.
-
DYKAST, R. Hudba věku melancholie (vybrané kapitoly). Togga. 2005.
-
FEYERABEND, P. Against Method. Verso. 1993.
-
GADAMER, H. G. Pravda a metoda I. (vybrané kapitoly). Triáda. 2019.
-
GRODIN, Jean. Úvod do hermeneutiky (vybrané kapitoly). Kosmas. 2011.
-
KUHN, T. S. Struktura vědeckých revolucí. Oikoymenh. 1997.
-
PLATÓN. Kritias. Oikoymenh. 2008.
-
PLATÓN. Ústava. Oikoymenh. 2021.
-
POPPER, R. K. Logika vědeckého bádání. Oikoymenh. 1997.
|