Vyučující
|
-
Maršálek Petr, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Student se seznámí s praktickou činností v komorním orchestru či v instrumentálních či vokálně-instrumentálních komorních hudebních uskupeních pracujících pod vedením katedry hudební kultury. Činnost zahrnuje výběr repertoáru, jeho nácvik a taktéž min. 1 veřejnou prezentaci. Repertoár zahrnuje skladby artificiální hudby 18.- 21. století, včetně obnovených premiér tzv. staré hudby či světových premiér soudobých skladeb; zahrnuje taktéž skladby z oblasti nonartificiální hudby v různých úpravách pro různá hudební seskupení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace dovedností, Cvičení
- Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
- 18 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 10 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
hra na hudební nástroj vhodný do hudebního seskupení nebo orchestru |
Výsledky učení |
---|
1. Znalost: znát problematiku souborové hry a realizaci souborové interpretace 2. Pochopení: Pochopit zásady jednotlivých interpretovaných hudebních stylů a jejich realizaci v hudebním komorně obsazeném souboru 3. Aplikace: umět získané praktické dovednosti aplikovat do následného hudebně-pedagogického působení 4. Analýza: analyzovat specifika nácviku hudebních skladeb v komorním indtrumentálním souboru analyzovat specifika stylově adekvátní interpretace jednotlivých skladeb a postupů při její realizaci v rámci souboru 5. Syntéza: shrnout problematiku instrumentální souborové hry a interpretace 6. Vyhodnocení: zhodnotit možnosti aplikace této činnosti v rámci hudebně-pedagogického půsoobení v současnosti |
Vyučovací metody |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Dle výběru pedagoga nebo vedoucího hudebního seskupení v závislosti na dramaturgii aktuální sezóny..
|