|
Vyučující
|
-
Kašparová Lenka, doc. PaedDr. CSc.
|
|
Obsah předmětu
|
Obsah předmětu: Aplikace hudebního softwaru v hudebním vzdělávání. Využití internetu, portály pro školní výuku. Virtuální hudební nástroje ve výuce. Aktivity v oblasti počítačového notopisu, rozpis hlasů, přehrávání zvuku, instalace programu MuseScore. Nahrávání zvuku, jeho počítačové zpracování a archivace. Seznámení s využitím interaktivní dotykové tabule a programu SmartNotebook při hudební výuce. Práce s interaktivní učebnicí. Tvorba multimediálních prezentací s uplatněním osvojených dovedností.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s analýzou videozáznamu, Přednáška, Přednáška s demonstrací, Seminář
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| žádné |
| Výsledky učení |
|---|
| předmět má vybavit studenta základními kompetencemi z oblasti IT technologií, které bude používat při výuce hudební výchovy a v hudebním vzdělávání. Osvojované technologie jsou nezbytné pro plnění požadavků současné koncepce hudební výchovy a hudebního vzdělávání na ZŠ, SŠ a ZUŠ |
| Vyučovací metody |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Přednáška s demonstrací, |
| Přednáška s analýzou videozáznamu, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Portfolio, |
| Seminární práce, |
|
Doporučená literatura
|
-
FORRÓ, D. Komunikace v hudbě.. Praha - GRADA, 1993.
-
GROBÁR, M. MuseScore..
-
ROHLÍKOVÁ, L., ŠEDIVÝ, J. Hudební výchova pro 6.-7. ročník základní školy a odpovídající ročníky víceletých gymnázií. Interaktivní učebnice.. Plzeň: Fraus,, 2014.
-
VONDRÁČEK, V. Využití počítačů v hudební výchově 1. část.. 2008.
|