Vyučující
|
-
Doubková Marie, Doc. PaedDr.
-
Tkadlečková Diana, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Další rozvíjení pěveckých dovedností pěvecká artikulace, frázování, messa di voce a ornamentika (krátký a dlouhý příraz, obal, skupinka, popř. trylek) na vokalízách, duchovních písních a písních autorů 20. a 21. století. Nácvik písní dle výběru pedagoga s přihlédnutím k individuálním hlasovým předpokladům a pěveckým dovednostem studenta. Chromatické transpozice rytmicko-melodických modelů k rozezpívání (PR melodie, LR akordy) vzestupně i sestupně v progresivní metodické řadě.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Demonstrace dovedností, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 13 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
úspěšné zvládnutí požadavků předmětu KHK/PEV4 |
Odborné dovednosti |
---|
- efektivně propojí teorii s praxí, - dokáže provést sebereflexí analýzu vlastní zvukové videonahrávky. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
student aplikuje teoretické znalosti z přednášek do pedagogických dovedností při rozezpívání, dokáže sestavit a zahrát v chromatických transpozicích (vzestupně i sestupně - v PR melodii v LR akordy) soubor rytmicko-melodických modelů vhodných k rozezpívání při frontální výuce Hv. Na interpretaci duchovních písní a písní soudobých autorů prokáže, že ovládá dechovou oporu, správně frázuje, používá smíšenou rezonanci ve větší části hlasového rozsahu (alespoň jednu a půl oktávy), má vyrovnané vokály ve všech polohách, umí zazpívat crescendo, decrescendo, messa di voce a má osvojeny některé prvky ornamentiky (krátký a dlouhý příraz, obal, skupinka) |
Odborné dovednosti |
---|
- efektivně propojí teorii s praxí, - dokáže provést sebereflexí analýzu vlastní zvukové videonahrávky. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktická zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Dle výběru pedagoga.
-
DAYNE, M. B. Dynamics of the Singing Voice. SpringerWienNewYork. 2009.
-
FROSTOVÁ, J. Péče o hlasovou kondici učitelů. Brno: MU. 2010.
-
VYDROVÁ, J. a kol. Hlasová a mluvní výchova pro pedagogy. Praha: Medical Healthcom. 2014.
-
WERBECK-SVÄRDSTRÖMOVÁ, V. Škola odhalení hlasu. Franesa. 2020.
|