Předmět: Pěvecká výchova 6

« Zpět
Název předmětu Pěvecká výchova 6
Kód předmětu KHK/PEV6
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Doubková Marie, Doc. PaedDr.
  • Tkadlečková Diana, Mgr. et Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Další rozvíjení pěveckých dovedností pěvecká artikulace, frázování, messa di voce a ornamentika (krátký a dlouhý příraz, obal, skupinka, popř. trylek). Skladby určené k předvedení na bakalářské zkoušce dle výběru pedagoga s přihlédnutím k individuálním hlasovým předpokladům a pěveckým dovednostem studenta.

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Demonstrace dovedností, Cvičení
  • Kontaktní výuka - 13 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
úspěšné zvládnutí požadavků předmětu KHK/PEV5
Odborné dovednosti
- orientovat se v pěveckém partu, - čistě intonovat melodii v předepsaném rytmu nerozvinutým hlasem.
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
student aplikuje teoretické znalosti z přednášek do pedagogických dovedností při rozezpívání, dokáže sestavit a zahrát v chromatických transpozicích (vzestupně i sestupně v PR melodii v LR akordy) soubor rytmicko - melodických modelů vhodných k rozezpívání při frontální výuce Hv. Na interpretaci vybraných skladeb prokáže, že ovládá dechovou oporu, správně frázuje, používá smíšenou rezonanci ve větší části hlasového rozsahu, má vyrovnané vokály ve všech polohách, neutralizuje je ve vysoké hlasové poloze, umí zazpívat crescendo, decrescendo, messa di voce a má osvojeny některé prvky ornamentiky (krátký a dlouhý příraz, obal, skupinka)
Odborné dovednosti
- efektivně propojí teorii s praxí, - dokáže provést sebereflexí analýzu vlastní zvukové videonahrávky.
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Cvičení (praktické činnosti),
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Analyticko-kritická práce s textem,
Obecné způsobilosti
Řešení problémů,
Cvičení (praktické činnosti),
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Praktická zkouška,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Sebehodnocení,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Sebehodnocení,
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • Dle výběru pedagoga.
  • FILIP, V. Staň se pěveckou hvězdou.. Praha, 2015. ISBN 978-80-7512-163-9.
  • TICHÁ, A. Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2004.
  • VRCHOTOVÁ-PÁTOVÁ, J. Didaktika zpěvu.. Plzeň: ZČU, 1997.
  • VYDROVÁ, J. a kol. Hlasová a mluvní výchova pro pedagogy.. Praha: Medical Healthcom, 2014. ISBN 978-80-905554-4-0.
  • VYDROVÁ, J. a kolektiv. Praktická cvičení k hlasové výchově pro pedagogy.. Praha: MEDICAL HEALTHCOM, hlasové a sluchové centrum, 2014. ISBN 978-80-905554-5-7.
  • WERBECK-SVÄRDSTRÖMOVÁ, V. Škola odhalení hlasu.. Franesa, 2020. ISBN 978-80-88337-10-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr