Vyučující
|
-
Doubková Marie, Doc. PaedDr.
-
Tkadlečková Diana, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Další rozvíjení pěveckých dovedností pěvecká artikulace, frázování, messa di voce a ornamentika (krátký a dlouhý příraz, obal, skupinka, popř. trylek). Skladby určené k předvedení na bakalářské zkoušce dle výběru pedagoga s přihlédnutím k individuálním hlasovým předpokladům a pěveckým dovednostem studenta.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Demonstrace dovedností, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 13 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
úspěšné zvládnutí požadavků předmětu KHK/PEV5 |
Odborné dovednosti |
---|
- orientovat se v pěveckém partu, - čistě intonovat melodii v předepsaném rytmu nerozvinutým hlasem. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
student aplikuje teoretické znalosti z přednášek do pedagogických dovedností při rozezpívání, dokáže sestavit a zahrát v chromatických transpozicích (vzestupně i sestupně v PR melodii v LR akordy) soubor rytmicko - melodických modelů vhodných k rozezpívání při frontální výuce Hv. Na interpretaci vybraných skladeb prokáže, že ovládá dechovou oporu, správně frázuje, používá smíšenou rezonanci ve větší části hlasového rozsahu, má vyrovnané vokály ve všech polohách, neutralizuje je ve vysoké hlasové poloze, umí zazpívat crescendo, decrescendo, messa di voce a má osvojeny některé prvky ornamentiky (krátký a dlouhý příraz, obal, skupinka) |
Odborné dovednosti |
---|
- efektivně propojí teorii s praxí, - dokáže provést sebereflexí analýzu vlastní zvukové videonahrávky. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti |
---|
Řešení problémů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktická zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Dle výběru pedagoga.
-
FILIP, V. Staň se pěveckou hvězdou.. Praha, 2015. ISBN 978-80-7512-163-9.
-
TICHÁ, A. Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2004.
-
VRCHOTOVÁ-PÁTOVÁ, J. Didaktika zpěvu.. Plzeň: ZČU, 1997.
-
VYDROVÁ, J. a kol. Hlasová a mluvní výchova pro pedagogy.. Praha: Medical Healthcom, 2014. ISBN 978-80-905554-4-0.
-
VYDROVÁ, J. a kolektiv. Praktická cvičení k hlasové výchově pro pedagogy.. Praha: MEDICAL HEALTHCOM, hlasové a sluchové centrum, 2014. ISBN 978-80-905554-5-7.
-
WERBECK-SVÄRDSTRÖMOVÁ, V. Škola odhalení hlasu.. Franesa, 2020. ISBN 978-80-88337-10-2.
|