| Název předmětu | Populární hudba a jazz |
|---|---|
| Kód předmětu | KHK/PHJ |
| Organizační forma výuky | Přednáška |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 3 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
1. pojmy populární hudba, pop music, jazz, rock 2. počátky populární hudby, světská hudba, měšťanská kultura, civilismus 3. populární hudba, populární kultura, media a showbusiness, revolta a konformismus 4. chanson, kabaret, šantán a opereta 5. jazz, počátky jazzu a vývojové fáze tradiční jazzu, sociální postavení jazzu 5.1. moderní jazz, jazzová avantgarda a fúze, Black Panther Party 6. rock, počátky rockové hudby a hlavní vývojové fáze 6.1. rock a revolta, hippies, punk rock, art rock 7. vybrané osobnosti a jevy populární hudby, populární hudba v Čechách
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Výuka podporovaná multimédii, Přednáška
|
| Předpoklady |
| Odborné znalosti |
| všeobecné kulturní povědomí a znalosti z oblasti jazzu a populární hudby |
| Odborné dovednosti |
| Všeobecné kulturní povědomí a znalosti z oblasti jazzu a populární hudby. |
| Obecné způsobilosti |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| Výsledky učení |
| Odborné znalosti |
| vyjmenovat základní hudební zdroje jazzové hudby; zapamatovat si základní znaky jazzové hudby a popsat hlavní etapy vývoje jazzové hudby; orientovat se v základních žánrech populární hudby; umět rozlišit a identifikovat směry a etapy jazzu a populární hudby také na základě poslechu; |
| Odborné dovednosti |
| popsat základní znaky populární hudby; na základě poslechu poznat základní žánry populární hudby; osvojit si základní znaky jazzové hudby; na základě poslechu poznat jednotlivé etapy jazzové hudby; svojit si schopnost rozlišit kvalitní hudební produkci v oblasti populární hudby a jazzu tak, aby dokázal tuto problematiku vysvětlit žákům na všech stupních základních a středních škol; vytvořit samostatně plán výuky tak, aby odpovídal schopnosti žáků na 1. stupni ZŠ či dětí v MŠ; |
| Obecné způsobilosti |
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Samostatně prohlubuje své odborné znalosti a odborné dovednosti |
| Vyučovací metody |
| Odborné znalosti |
| Přednáška založená na výkladu, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Odborné dovednosti |
| Přednáška s demonstrací, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
| Přednáška s demonstrací, |
| Demonstrace dovedností, |
| Hodnotící metody |
| Odborné znalosti |
| Test, |
| Seminární práce, |
| Odborné dovednosti |
| Test, |
| Seminární práce, |
| Obecné způsobilosti |
| Test, |
| Seminární práce, |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (14) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (13) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (12) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |