Vyučující
|
-
Bělohlávková Pavlína, Mgr. et Mgr. Ing. Ph.D. et Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Program Literatura pro pěvecké činnosti, teoretické výstupy a praktické ověření Literatura pro hudebně pohybové činnosti, teoretické výstupy a praktické ověření Literatura pro instrumentální činnosti, teoretické výstupy a praktické ověření Literatura pro poslechové činnosti, teoretické výstupy a praktické ověření Literatura pro rozvoj kreativity, teoretické výstupy a praktické ověření Zpěvníky pro děti, teoretické výstupy a praktické ověření Hudebně-didaktická literatura, teoretické výstupy a praktické ověření Literatura na pomezí hudební výchovy a speciální pedagogiky, teoretické výstupy a praktické ověření Noty a školy pro hru na klavír (pro děti) Noty a školy pro hru na flétnu (pro děti) Zpěvníky pro hru na boomwhackers (pro děti) Noty a školy pro hru na ukulele (pro učitele)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Kooperativní výuka, Diskuse, Prezentace práce studentů, Skupinová konzultace, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Samostudium literatury, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 22 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
uplatňovat znalosti z předchozích hudebně zaměřených předmětů studijního plánu |
Odborné dovednosti |
---|
uplatňovat dovednosti z předchozích hudebně zaměřených předmětů studijního plánu |
Obecné způsobilosti |
---|
dokáže kriticky zhodnotit předložený text, kondenzovat rozsáhlejší informace do stručného sdělení, formulovat a strukturovat svoje myšlenky |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
má přehled o hudebně zaměřené literatuře specificky orientované na rozličné druhy hudebních činností, má přehled o nástrojové literatuře pro děti i zpěvnících pro předškolní děti |
vyjmenuje tituly odborné literatury vhodné pro oblast předškolní hudební výchovy, dokáže kriticky zhodnotit obsah a přínos pro práci v předškolním vzdělávání i pro vlastní odborný a osobností růst |
Odborné dovednosti |
---|
dokáže teoretické poznatky oživit a aplikovat v praktických činnostech |
dokáže získané teoretické poznatky uplatnit ve svojí odborné práci (psaném textu) |
reflexe vlastního studijního procesu a metakognice (učí se, jak se učit) |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Skupinová konzultace, |
Formativní hodnocení při kontrole výstupů - seminární práce, dovednostní výstupy. |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Formativní hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Formativní hodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
d´Andrea, Floriana. Rozvíjíme hudební vnímání a vyjadřování. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-232-7.
-
Fischer, Václav. Elce pelce kotrmelce [knížka říkadel a obrázků, zpěvníček, cvičebníček, gramofonová deska]. Vyd. 1. Praha : Supraphon, 1973.
-
HRADECKÝ, Emil. Zpěvníček pro nejmenší.. Praha: Editio Supraphon, 1986.
-
Hurník, Ilja. [Česká Orffova škola]. [Díl I.], Začátky. 1. vyd. Praha [etc.] : Editio Supraphon, 1969.
-
Hurník, Ilja. [Česká Orffova škola]. [Díl II.], Pentatonika. 1. vyd. Praha [etc.] : Editio Supraphon, 1969.
-
JENČKOVÁ, E. Hudba v současné škole-Hudba a pohyb, 1. díl.. Nová Paka: FTČ, 2001. ISBN 80-902662-4-X.
-
Kmentová Milena. Kreslíme lehce, zpíváme tence: rozvoj grafomotoriky s hudebními činnostmi.. Praha, 1922. ISBN 978-80-262-1894-4.
-
KUBECOVÁ, Markéta, Marcela PEHELOVÁ, Marie SLAVÍKOVÁ, Veronika RŮŽIČKOVÁ a Hana VÁŇOVÁ. Rozvíjíme hudební dovednosti dětí.. Praha: Raabe, 2017. ISBN 978-80-7496-332-2.
-
Kulhánková, Eva. Písničky a říkadla s tancem : náměty pro pohybovou výchovu dětí od 3 do 10 let. Vyd. 1. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-306-4.
-
KULHÁNKOVÁ, Eva. Zvířátka ve hře, písni a tanci.. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-754-1.
-
KURKOVÁ, Libuše. Hudebně pohybová výchova pro předškoláky. SPN-pedagogické nakladatelství. 2021.
-
LIŠKOVÁ, Marie. Do-re-mi 1: zpěvník pro předškoláčky.. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, akciová společnost, 2015. ISBN 978-80-7235-554-9.
-
Lišková, Marie. Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha : Raabe, 2006. ISBN 80-86307-26-3.
-
LORENC, Eva. Můj klavír. Bärenreiter Praha. 2023.
-
Payne, Helen. Kreativní pohyb a tanec ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha. 2011.
-
Raková, Milena; Štíplová, Ljuba,; Tichá, Alena. Zpíváme a tvoříme s malými. 1. vydání. 2012. ISBN 978-80-266-0067-1.
-
Slavíková, Petra. Dětská hudební tvořivost v preprimárním vzdělávání.. Praha, 2020. ISBN 978-80-7603-124-1.
-
Šimanovský, Zdeněk; Tichá, Alena. Lidové písničky a hry s nimi. Vyd. 1. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-323-4.
-
TICHÁ, Alena. Učíme děti zpívat: hlasová výchova pomocí her pro děti od 5 do 11 let. Praha: Portál. 2014.
-
Tichá,Alena; Raková, Milena. Zpíváme a hrajeme si s nejmenšími. Praha, 2006. ISBN 978-80-7367-100-6.
-
Viskupová, Božena. Hudba a pohyb. 2. vyd. Praha : Supraphon, 1987.
-
ŽÁČEK, J. a P. JURKOVIČ. Jak se počítají koťata.. Praha: Portál s.r.o., 2011. ISBN 978-80-7367-789-.
|