Vyučující
|
-
Vilímec Gerhard, Prof. Mgr. MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Program předmětu po výukových týdnech: 1. úvod do předmětu, časový plán a náplň seminárních výstupů 2. rozdělení druhů analýz, podrobné vymezení analýzy strukturální, vzorová analýza skladby 3. seminární výstupy studenta a jeho vyhodnocení 4. uzavření semináře a jeho vyhodnocení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Seminář
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
komplexnost tohoto předmětu vyžaduje dobré zvládnutí elementárních hudebně teoretických disciplín a schopnost tvořit vzájemné souvislosti mezi zjištěními |
Výsledky učení |
---|
student analyzuje hudební skladby a určuje jejich formu. Na základě zjištěných informací formuluje své názory na jejich využití v pedagogickém procesu |
Vyučovací metody |
---|
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
BEZDĚK, J. a R. FEIFERLÍKOVÁ. Několik poznámek ke vztahu hudebně teoretické analýzy a výchovy teorie interpretace (zaměřeno k volbě výrazových prostředků interpretace úprav lidových písní z Plzeňska pro zpěv a klavír od Oldřicha Blechy).. Hradec Králové: Magnanimitas,, 2012. ISBN 978-80-905243-2-3.
-
Forte, Allen. The structure of atonal music. Yale University Press, 1973. ISBN 9780300021202.
-
Haimo, Ethan. Schoenberg?s transformation of musical language.. Cambridge University Press, 2006. ISBN 9780521865425.
-
Hons, Miloš. Hudební analýza. Vydání první. 2010. ISBN 978-80-87258-28-6.
-
JANEČEK, K. Harmonie rozborem.. Praha: Supraphon, 1982.
-
Janeček K. Hudební formy.. 1. vyd., Praha: SNKLHU,, 1955.
-
JANEČEK, K. Tektonika.. Praha - Bratislava: Supraphon, 1968.
-
Journal of music theory roč. XLII, č. 2. Neo-Riemannian theory. 1998, ISSN 0022-2909.
-
POŠ, V. Nauka o hudebních formách.. Praha: SHV, 1961.
-
Straus, Joseph, N. The art of post-tonal analysis: Thirty-three graphic music analyses. Oxford University Press. 2022.
|