|
Vyučující
|
-
Malotín Ctibor, doc. Mgr. Ph.D.
-
Tlili Hana, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Soustavnou činností v některém z fakultních pěveckých sborů, kam bude student/ka zařazen/a do hlasové skupiny dle individuálních hlasových dispozic, rozvíjet pěvecké dovednosti a rozšiřovat znalosti světové i české sborové literatury. Jedná se o zcela nezastupitelnou činnost, pomáhající dále rozvíjet intonační a rytmické dovednosti, hlasovou kulturu, harmonické myšlení, hudební paměť či historicky poučenou interpretaci hudby.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Demonstrace dovedností, Cvičení
- Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
- 16 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Samostatně a promptně se orientovat v notovém zápisu sborových skladeb. Vysvětlit zásady poučené interpretace ve sborových skladbách různých stylových období. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Ovládat schopnost pohotové a přesné reprodukce melodie z notového zápisu. Udržet svou melodii i rytmus při zpěvu v kvartetu. Aplikovat zásady poučené interpretace při nácviku sborových skladeb rozličných stylových období. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Najít další poznatky o světové i české sborové literatuře. |
| Vysvětlit zásady poučené interpretace skladeb různých stylových období. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dokázat dostatečnou míru rozvinutí intonačních a rytmických dovedností, hlasové kultury i harmonického cítění při reprodukci melodie ze sborového partu. |
| Reagovat na gesta či slovní pokyny sbormistra. |
| Samostatně nacvičit vícehlasou skladbu ve skupině (duo, trio, kvartet). |
| Poučeně interpretovat sborové skladby rozličných stylových období a různých žánrů. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Skupinová výuka, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Řešení problémů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Skupinová prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
| Skupinová prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Výstupní projekt, |
| Skupinová prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Sborová literatura různých historických epoch.
|