|
Vyučující
|
-
Tlili Hana, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Kopecká Jindřiška, JUDr. Ph.D., MBA
|
|
Obsah předmětu
|
Základní předpoklady dobrého manažera. Příprava prezentace, myšlenková mapa (mind mapping), kritérium cíle Silné a slabé stránky osobnosti. Jak využít silné stránky. Úvod do produkční činnosti, sestavování základního rozpočtu. Kritérium cíle a umění naslouchat, anglické pravidlo aktivního naslouchání LISTEN, Kultura z hlediska hudebního managementu, rozdíl mezi managementem a kulturní praxí, Společenská etiketa, její prohřešky, kategorie významnosti ve společnosti. Relevantní formy vhodné podnikání v kultuře neziskové a komerční organizace, umělec jako povolání. Formy podnikatelské činnosti občanské sdružení, příspěvková organizace, nadace a nadační fondy, obecně prospěšná společnost, dopad nové legislativy. Úvod do daňové legislativy; s.r.o., p.o., FO, OSVČ. Úvod do marketingu. Verbální a neverbální (nonverbální) komunikace. Cizojazyčná komunikace, dovednost komunikace, vlastní prezentace, prezentace vlastních aktivit. Marketing 5 P organizace akce z pohledu produkce, promotéra, organizátora, 5 C akce z pohledu diváka, recipienta.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 13 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student se orientuje v úředních dokumentech. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Číst, psát, počítat. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Vysvětlit používanou oborovou terminologii. |
| Aplikovat terminologii v daném oboru. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Užít v organizaci kulturního projektu získané vědomosti. |
| Napsat poučenu žádost o finanční dotaci dle požadavků. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Řešení problémů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
Arnold, Frank. Management ? Učíme se od těch nejlepších. Wolters Kluwer, 2012.
-
Hagoort, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. DISk, 2009.
-
SMOLÍKOVÁ, Marta. Management v kultuře.. Praha, 2008.
-
ŠKARABELOVÁ, Simona a Jarmila NESHYBOVÁ. Ekonomika kultury a masmédií..
-
Vojík, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění. ASPI, Praha, 2008.
|