Předmět: Základy managementu v hudbě

« Zpět
Název předmětu Základy managementu v hudbě
Kód předmětu KHK/ZMGH
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Tkadlečková Diana, Mgr. et Mgr. Ph.D.
  • Klímek Gincelová Václava, JUDr. LL.A.
Obsah předmětu
Základní předpoklady dobrého manažera. Příprava prezentace, myšlenková mapa (mind mapping), kritérium cíle Silné a slabé stránky osobnosti. Jak využít silné stránky. Úvod do produkční činnosti, sestavování základního rozpočtu. Kritérium cíle a umění naslouchat, anglické pravidlo aktivního naslouchání LISTEN, Kultura z hlediska hudebního managementu, rozdíl mezi managementem a kulturní praxí, Společenská etiketa, její prohřešky, kategorie významnosti ve společnosti. Relevantní formy vhodné podnikání v kultuře neziskové a komerční organizace, umělec jako povolání. Formy podnikatelské činnosti občanské sdružení, příspěvková organizace, nadace a nadační fondy, obecně prospěšná společnost, dopad nové legislativy. Úvod do daňové legislativy; s.r.o., p.o., FO, OSVČ. Úvod do marketingu. Verbální a neverbální (nonverbální) komunikace. Cizojazyčná komunikace, dovednost komunikace, vlastní prezentace, prezentace vlastních aktivit. Marketing 5 P organizace akce z pohledu produkce, promotéra, organizátora, 5 C akce z pohledu diváka, recipienta.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 40 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 13 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Student se orientuje v úředních dokumentech.
Odborné dovednosti
Číst, psát, počítat.
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
Vysvětlit používanou oborovou terminologii.
Aplikovat terminologii v daném oboru.
Odborné dovednosti
Užít v organizaci kulturního projektu získané vědomosti.
Napsat poučenu žádost o finanční dotaci dle požadavků.
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Řešení problémů,
Obecné způsobilosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Obecné způsobilosti
Ústní zkouška,
Doporučená literatura
  • Arnold, Frank. Management ? Učíme se od těch nejlepších. Wolters Kluwer, 2012.
  • Hagoort, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. DISk, 2009.
  • SMOLÍKOVÁ, Marta. Management v kultuře.. Praha, 2008.
  • ŠKARABELOVÁ, Simona a Jarmila NESHYBOVÁ. Ekonomika kultury a masmédií..
  • Vojík, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění. ASPI, Praha, 2008.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr