Lecturer(s)
|
-
Frýbl Václav, BA
-
Houdek Eduard
-
Šarochová Markéta
-
Lašťovičková Petra
-
Konečná Martina
-
Šimáně Jana, PhDr.
-
Šestáková Eva, PhDr. Ph.D.
-
Kucíková Monika, PhDr. Ph.D.
-
Königová Veronika, PhDr. Ph.D.
-
Houžva Martin
-
Novikov Alexander, B.A.
-
Černá Petra, Ph.D.
|
Course content
|
The course is intended for the students of History with good knowledge of general English and it mainly develops comprehension of specific texts. The course focuses on the work with expert texts and it teaches expert terminology and its usage when presenting and creating texts. The exercises are based on the linguistic analysis of authentic materials. The objective is communication on a higher level oriented to expert topics, e.g. the terminology of history.
|
Learning activities and teaching methods
|
Seminar
- Preparation for formative assessments (2-20)
- 20 hours per semester
- Contact hours
- 52 hours per semester
- Presentation preparation (report in a foreign language) (10-15)
- 15 hours per semester
- Preparation for an examination (30-60)
- 45 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
disponovat znalostí anglického jazyka na úrovni B2 podle SERR |
orientovat se v základních morfologických a syntaktických kategoriích anglického jazyka |
orientovat se ve funkčních stylech a jejich charakteristikách |
disponovat odbornou terminologií v českém jazyce |
orientovat se v odborné tematice obecných a českých moderních dějin |
Skills |
---|
disponovat odbornými dovednostmi na úrovni B2 podle SERR |
porozumět anglicky psaným odborným textům z oblasti obecných a českých moderních dějin |
sumarizovat obsah anglicky psaného odborného textu a identifikovat jeho hlavní myšlenky |
identifikovat základní morfologické a syntaktické jevy v anglickém textu |
překládat vybrané pasáže anglických textů do českého jazyka |
vytvářet vlastní odborné texty |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
disponovat znalostí anglického jazyka na úrovni B2+ podle SERR |
disponovat znalostí odborných termínů v anglickém jazyce v oblasti historie |
rozumět odbornému anglicky psaného textu |
disponovat znalostmi jazykového systému anglického jazyka |
aplikovat účelně terminologii |
Skills |
---|
disponovat odbornými dovednostmi na stupni B2+ podle SERR |
porozumět náročnějším anglicky psaným textům z oblasti historických věd |
sumarizovat obsah anglicky psaného textu z oblasti historických věd, identifikovat a interpretovat jeho hlavní myšlenky |
překládat do češtiny vybrané pasáže odborného textu |
vytvářet samostatně odborné prezentace a vlastní odborné texty |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Seminar |
Skills |
---|
Textual studies |
Students' portfolio |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Combined exam |
Recommended literature
|
-
Abercrombie, Nicholas; Warde, Alan. The contemporary British society reader : a new introduction to sociology. Cambridge : Polity Press, 2001. ISBN 0-7456-0225-8.
-
BIRDSALL, S. VIAULT. Modern European History. McGraw-Hill, 1990.
-
Dobson, Alan P. Anglo-American relations in the twentieth century : of friendship, conflict, and the rise and decline of superpowers. London : Routledge, 1995. ISBN 0-415-11943-X.
-
Hewings, Martin. Advanced grammar in use : a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 1999. ISBN 0-521-49868-6.
-
McComb, David. World history. Vol. II ; editor David McComb. 4th ed. Guilford : Dushkin Publishing Group, 1996. ISBN 1-56134-435-4.
-
McDowall, David. An illustrated history of Britain. 1st publ. Harlow : Longman, 1989. ISBN 0-582-74914-X.
-
Murphy, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521-53762-2.
-
Palmer, Robert Roswell; Colton, Joel. A history of the modern world. 8th ed. New York : McGraw-Hill, Inc., 1995. ISBN 0-07-040826-2.
-
Swan, Michael; Walter, Catherine. How english works : a grammar practice book. 1st ed., 4th impression. Oxford : Oxford University Press, 1998. ISBN 0-19-431456-1.
|