Vyučující
|
-
Holešovský Václav, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vybrané tematické okruhy: Německé státy před rokem 1848. - Specifika vývoje národního státu od založení Německé říše roku 1871. - Důležité momenty vnitřní i zahraniční politiky do roku 1914. - Charakter a problémy první německé demokracie mezi lety 1918-33. - Nacistická Třetí říše. - Založení SRN. - Vztahy dvou německých států. - Německé sjednocení v kontextu změn v Evropě po roce 1989.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška, Seminář
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 52 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 16 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientovat se v základní problematice německých dějin 19. a 20. století |
Odborné dovednosti |
---|
porozumět vědecky strukturované přednášce |
číst a porozumět odbornému textu v českém jazyce |
číst a porozumět odbornému textu v německém jazyce |
číst a porozumět odbornému textu v anglickém jazyce |
používat adekvátní terminologii v českém jazyce |
využívat elektronické informační zdroje |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vytvořit časovou osu nejdůležitějších historických událostí německých dějin v 19. a 20. století |
charakterizovat vývoj Německa v širších politických, sociálních, hospodářských, vojenských a kulturních souvislostech |
rozlišit základní etapy vývoje dějin Německa v 19. a 20. století |
charakterizovat předpoklady odlišného vývoje německé historie v 19. a 20. století |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat nejdůležitější události německých dějin v 19. a 20. století |
interpretovat důsledky základních milníků německých dějin 19. a 20. století |
interpretovat dějiny Německa v širším evropském kontextu |
užívat odbornou terminologii z českého a německého jazyka |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Gellately, Robert. Kdo podporoval Hitlera. Společenský souhlas a režimní nátlak v nacistickém Německu. Praha, 2003.
-
Haffner, S. Od Bismarcka k Hitlerovi. Praha, 1995.
-
Mann, Golo. Dějiny Německa 1919-1945. Praha : Český spisovatel, 1993. ISBN 80-202-0441-5.
-
Müller, Helmut; Krieger, Karl Friedrich; Vollrath, Hanna. Dějiny Německa. Praha : Lidové noviny, 1995. ISBN 80-7106-125-5.
-
Stellner, F. Poslední německý císař. Praha, 1995.
-
Stern, Fritz. Dreams and Delusions: The Drama af German History. Yalle, 1999.
-
Tewes, Henning. Germany, Civilian Power and the New Europe. New York, 2002.
|