|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Teorie: - Konkretizace základních pojmů. - Možnosti financování vědeckého výzkumu v ČR i zahraničí. - Příprava projektu. - Rozpočet projektu. - Hodnocení grantových projektů. Praxe: - Příprava projektu ze strany studentů na základě získaných teoretických znalostí a ukázek vzorových projektových žádostí. - Obhajoba a evaluace projektů.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Seminář
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| charakterizovat základy odborné vědecké práce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| interpretovat český odborný text |
| interpretovat anglický odborný text |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat nejdůležitější grantové a stipendijní příležitostí v ČR i zahraničí |
| popsat postup přípravy, řešení a evaluace grantového projektu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| samostatně připravit projektovou žádost k tématu vlastního výzkumu |
| interpretovat základní možnosti financování vědeckého výzkumu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Samostudium, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Diskuse, |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Výstupní projekt, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Výstupní projekt, |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Aune, J. B. Logical Framework Approach and PRA - mutually exklusive or complementary tools for project planning. Development in Practice 10(5): 687-690. 2000.
-
Eger, Ludvík. Příprava projektu školy, grantová přihláška. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2001. ISBN 80-7082-802-1.
-
Halámek, P. Projektový cyklus v Evropské unii.. Brno, Masarykova univerzita, 2004.
-
Kažmierski, Tomáš. Projektové a strategické plánování pro neziskové organizace. Praha : Centrum pro komunitní práci, 2003. ISBN 80-902368-9-8.
-
Veselý, A. Metody a metodologie vymezení problému.. UK FSV, 2005.
|