Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Obsah : 1. Třicetiletá válka, její průběh a důsledky. 2. Absolutismus ve Francii za Ludvíka XIV. a Rusku za Petra I. Velikého. 3. Anglie v 17. a 18. století, osmanské panství na Balkáně. 4. Osvícenský absolutismus: Prusko, Rakousko a Rusko v 18. století. 5. Velká francouzská revoluce a Napoleon Bonaparte. 6. Boj amerických kolonií za nezávislost a americká občanská válka. 7. Evropa po vídeňském kongresu a revoluční rok 1848. 8. Sjednocení Itálie a Německa; první světová válka. 9. Vývoj v Evropě mezi dvěma světovými válkami se zvláštním zřetelem k tehdejším totalitním systémům (komunismus, fašismus a nacismus). 10. Politika appeasementu a druhá světová válka. 11. Svět po druhé světová válce, studená válka a svět za železnou oponou. 12. Evropa na cestě k hospodářské, politické a vojenské integraci. 13. Zhroucení SSSR a komunistických režimů ve střední a východní Evropě.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška, Seminář
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat nejdůležitější události světových dějin v letech 1600-1945 |
Odborné dovednosti |
---|
interpretovat český odborný text |
interpretovat anglický odborný text |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizovat základní etapy vývoje světových dějin v letech 1600-1945 |
charakterizovat nejdůležitější události politických, hospodářských a kulturních světových dějin v letech 1600-1945 |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat nejdůležitější události světových dějin v letech 1600-1945 |
interpretovat důsledky základních milníků světových dějin v letech 1600-1945 |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Písemná zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Písemná zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Aron, Raymond. Historie XX. století. 1 vyd. Praha : Academia, 1999. ISBN 80-200-0778-4.
-
Black, Jeremy. Evropa osmnáctého století. Vyd. 1. Praha : Vyšehrad, 2003. ISBN 80-7021-376-0.
-
Dülmen, Richard van. Kultura a každodenní život v raném novověku (16.-18. století). l. díl, Dům a jeho lidé. 1. vyd. Praha : Argo, 1999. ISBN 80-7203-116-3.
-
Kennedy, Paul. Vzestup a pád velmocí : Ekonomické změny a vojenské konflikty v letech 1500-2000. Praha : Lidové noviny, 1996. ISBN 80-7106-173-5.
-
Munck, Thomas. Evropa sedmnáctého století : 1598-1700. Vyd. 1. Praha : Vyšehrad, 2002. ISBN 80-7021-508-9.
-
Nálevka, V. Světová politika ve 20. století. (II.). 1. vyd. Praha : Aleš Skřivan ml., 2000. ISBN 80-902261-6-7.
-
Nálevka, V. Světová politika ve 20. století. (I.). 1. vyd. Praha, 2000. ISBN 80-902261-4-0.
-
Skřivan, Aleš. Evropská politika 1648-1914. Praha : Aleš Skřivan ml., 1999. ISBN 80-902261-3-2.
|