Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Vybrané tématické okruhy: Evropské kolonie v Severní Americe. - Válka za nezávislost. - Expanze na Západ, vypořádání s domorodým obyvatelstvem. - Problém otrokářství, Sever proti Jihu. - USA a první světová válka. - Světová ekonomická krize třicátých let. - USA ve druhé světové válce. - Hnutí za lidská práva. - USA a role "světového četníka".
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška, Seminář
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 25 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
mít přehled o nejdůležitějších událostech dějin USA od 18. do 20. století |
orientovat se v základní problematice dějin USA od 18. do 20. století |
chápat vývoj dějin USA od 18. do 20. století v širším kontextu světových dějin |
Odborné dovednosti |
---|
porozumět vědecky strukturované přednášce |
číst a porozumět odbornému textu v českém a anglickém jazyce |
používat adekvátní terminologii v českém a anglickém jazyce |
využívat elektronické informační zdroje |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizovat základní etapy vývoje dějin USA |
vytvořit časovou osu nejdůležitějších historických událostí amerických dějin od vzniku USA v 18. století až do konce studené války v 80. letech 20. století |
charakterizovat odlišný vývoj na severoamerickém kontinentu ve srovnání s vývojem na evropském kontinentu |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat nejdůležitější události amerických dějin v 18. až 20. století |
interpretovat důsledky základních milníků amerických dějin v 18. až 20. století |
interpretovat činnost a roli významných osobností americké historie |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Písemná zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Nevins, Allan. Dějiny Spojených států = Pocked history of the United states. Klatovy : Amlyn, 1994. ISBN 80-901494-4-8.
-
Tindall, George B.; Shi, David E. Dějiny Spojených států amerických. Praha : Nakladatelství Lidové noviny, 2000. ISBN 80-7106-452-1.
|