Předmět: Algoritmy a počítačová grafika

« Zpět
Název předmětu Algoritmy a počítačová grafika
Kód předmětu KIV/APG
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šimková Hana, Ing.
  • Vejmělková Ivana, Prof. Dr. Ing.
Obsah předmětu
- Úvod, organizace předmětu - Vnímání světla, barvy a jiné vizuální informace, pravidla používání barev - Geometrické entity, algoritmy výpočtu průsečíků - Hierarchické reprezentace - Pokročilé křivky a plochy v počítačové grafice - Sledování paprsku (ray tracing) - Reprezentace a zobrazení objemových dat - Zpracování a zobrazení mračen bodů - Rekonstrukce povrchových modelů - Nefotorealistické zobrazování (NPR techniky) - Problematika černobílého a barevného tisku - Zvaná přednáška

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s diskusí, Přednáška s analýzou videozáznamu, Přednáška s praktickými aplikacemi, Diskuse, Prezentace práce studentů, Studium metodou řešení problémů, Samostudium literatury, Přednáška, Cvičení
  • Kontaktní výuka - 65 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 5 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 35 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
- provádět základní matematická odvození a řešit úlohy lineární algebry a matematické analýzy
- orientovat se v základních pojmech počítačové grafiky
- programovat aplikace v imperativním programovacím jazyce
- řešit jednoduché geometrické úlohy v rovině a prostoru
Odborné dovednosti
- použít integrované vývojové prostředí typu MS Visual Studio nebo Eclipse
- ladit složitější programy
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru.,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Výsledky učení
Odborné znalosti
- ovládat mírně pokročilé algoritmy v oblasti počítačové grafiky
- vyznat se v základních způsobech vizualizace různých typů dat
Odborné dovednosti
- implementovat mírně pokročilé algoritmy v oblasti počítačové grafiky
- být schopni zvolit a implementovat vhodný způsob vizualizace různých typů dat
Obecné způsobilosti
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s aktivizací studentů,
Samostudium,
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Prezentace práce studentů,
Projektová výuka,
Obecné způsobilosti
Přednáška založená na výkladu,
Cvičení (praktické činnosti),
Prezentace práce studentů,
Projektová výuka,
Samostudium,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Kombinovaná zkouška,
Výstupní projekt,
Odborné dovednosti
Individuální prezentace,
Výstupní projekt,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Kombinovaná zkouška,
Výstupní projekt,
Doporučená literatura
  • ? Alexandre Hardy and Willi-Hans Steeb. ? Alexandre Hardy and Willi-Hans SteebMathematical Tools in Computer Graphics with C# Implementations. 2008. ISBN 978-981-279-103-0.
  • ? Bruce Fraser, Chris Murphy and Fred Bunting. Správa barev. Průvodce profesionála v grafice a pre-pressu. Computer Press, Brno, 2003. ISBN 8072269437.
  • ? Philip J. Schneider and David H. Eberly. Geometric Tools for Computer Graphics. 2003. ISBN 1-55860-594-0.
  • ? Robin Stuart Ferguson. Practical Algorithms for 3D Computer Graphics. CRC Press, 2014. ISBN 78-1-4665-8253-8.
  • ? Thomas Strothotte and Stefan Schlechtweg. Non-Photorealistic Computer Graphics. Modeling, Rendering, and Animation. The Morgan Kaufmann Series in Computer Graphics, 2002. ISBN 978-1-55860-787.
  • Andrew S. Glassner. Principles of Digital Image Synthesis. The Morgan Kaufmann Series in Computer Graphics, 1995. ISBN 1-55860-276-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr