Vyučující
|
-
Šimková Hana, Ing.
-
Vejmělková Ivana, Prof. Dr. Ing.
|
Obsah předmětu
|
- Úvod, organizace předmětu - Vnímání světla, barvy a jiné vizuální informace, pravidla používání barev - Geometrické entity, algoritmy výpočtu průsečíků - Hierarchické reprezentace - Pokročilé křivky a plochy v počítačové grafice - Sledování paprsku (ray tracing) - Reprezentace a zobrazení objemových dat - Zpracování a zobrazení mračen bodů - Rekonstrukce povrchových modelů - Nefotorealistické zobrazování (NPR techniky) - Problematika černobílého a barevného tisku - Zvaná přednáška
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Přednáška s analýzou videozáznamu, Přednáška s praktickými aplikacemi, Diskuse, Prezentace práce studentů, Studium metodou řešení problémů, Samostudium literatury, Přednáška, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 65 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 5 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 35 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- provádět základní matematická odvození a řešit úlohy lineární algebry a matematické analýzy |
- orientovat se v základních pojmech počítačové grafiky |
- programovat aplikace v imperativním programovacím jazyce |
- řešit jednoduché geometrické úlohy v rovině a prostoru |
Odborné dovednosti |
---|
- použít integrované vývojové prostředí typu MS Visual Studio nebo Eclipse |
- ladit složitější programy |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- ovládat mírně pokročilé algoritmy v oblasti počítačové grafiky |
- vyznat se v základních způsobech vizualizace různých typů dat |
Odborné dovednosti |
---|
- implementovat mírně pokročilé algoritmy v oblasti počítačové grafiky |
- být schopni zvolit a implementovat vhodný způsob vizualizace různých typů dat |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Projektová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Projektová výuka, |
Samostudium, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
? Alexandre Hardy and Willi-Hans Steeb. ? Alexandre Hardy and Willi-Hans SteebMathematical Tools in Computer Graphics with C# Implementations. 2008. ISBN 978-981-279-103-0.
-
? Bruce Fraser, Chris Murphy and Fred Bunting. Správa barev. Průvodce profesionála v grafice a pre-pressu. Computer Press, Brno, 2003. ISBN 8072269437.
-
? Philip J. Schneider and David H. Eberly. Geometric Tools for Computer Graphics. 2003. ISBN 1-55860-594-0.
-
? Robin Stuart Ferguson. Practical Algorithms for 3D Computer Graphics. CRC Press, 2014. ISBN 78-1-4665-8253-8.
-
? Thomas Strothotte and Stefan Schlechtweg. Non-Photorealistic Computer Graphics. Modeling, Rendering, and Animation. The Morgan Kaufmann Series in Computer Graphics, 2002. ISBN 978-1-55860-787.
-
Andrew S. Glassner. Principles of Digital Image Synthesis. The Morgan Kaufmann Series in Computer Graphics, 1995. ISBN 1-55860-276-3.
|