Předmět: Bakalářský seminář

« Zpět
Název předmětu Bakalářský seminář
Kód předmětu KIV/BPS
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hrdý Radek, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
- metodika vytváření rozsáhlejšího technického ( a specificky softwarově-inženýrského) díla - opakování, shrnutí dosavadního studia - metodika dokumentování rozsáhlejšího technického (a specificky softwarově-inženýrského) díla - technika dokumentování rozsáhlejšího technického (a specificky softwarově-inženýrského) díla - počítačová sazba, typografie, sázecí systém LaTeX, předtisková příprava, úpravy obrázků a tabulek, pravidla vizuální komunikace, řešení konkrétních problémů při počítačové sazbě - metodika a technika prezentace rozsáhlejšího technického (a specificky softwarově-inženýrského) díla - seznámení se s okruhy otázek státní závěrečné zkoušky, identifikace a shrnutí důležitých znalostí a jejich ověření, - ukázka průběhu státní závěrečné zkoušky

Studijní aktivity a metody výuky
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 20 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 25 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
- znalosti z předmětů podmiňujících schopnost vytvoření konkrétního rozsáhlejšího technického (softwarově-inženýrského) díla a jeho dokumentace
Odborné dovednosti
- dovednosti z předmětů podmiňujících schopnost vytvoření konkrétního rozsáhlejšího technického (softwarově-inženýrského) díla a jeho dokumentace
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie,
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran,
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části,
Výsledky učení
Odborné znalosti
- metodické znalosti vytváření rozsáhlejšího technického ( a specificky softwarově-inženýrského) díla - metodické a technické znalosti zdokumentování rozsáhlejšího technického (a specificky softwarově-inženýrského) díla - metodické a technické znalosti prezentace rozsáhlejšího technického (a specificky softwarově-inženýrského) díla - orientace v okruzích a otázkách státní závěrečné zkoušky
Odborné dovednosti
- zdokumentování rozsáhlejšího technického (a specificky softwarově-inženýrského) díla - prezentace rozsáhlejšího technického (a specificky softwarově-inženýrského) díla
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s diskusí,
Přednáška s aktivizací studentů,
Skupinová konzultace,
Diskuse,
Analyticko-kritická práce s textem,
Odborné dovednosti
Řešení problémů,
Analyticko-kritická práce s textem,
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Samostatná práce studentů,
Kooperativní výuka,
Obecné způsobilosti
Analyticko-kritická práce s textem,
Prezentace práce studentů,
Diskuse,
Seminární výuka (diskusní metody),
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Individuální prezentace,
Výstupní projekt,
Vzájemné hodnocení studentů,
Odborné dovednosti
Individuální prezentace,
Výstupní projekt,
Vzájemné hodnocení studentů,
Obecné způsobilosti
Individuální prezentace,
Výstupní projekt,
Vzájemné hodnocení studentů,
Doporučená literatura
  • Čmejrková, S., Daneš, F., Světlá, J. Jak napsat odborný text. Praha, 1999.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr