Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Vývoj a principy dopravního modelování, vztah dopravního modelování a simulace stavů dopravy. 2. Teorie dopravního proudu, makroskopické dopravní modely. 3. Mikroskopické dopravní modely. 4. Mesoskopické a hybridní dopravní modely. 5. Kalibrace a validace dopravního modelu. 6. Propojení dopravního modelu s dalšími modely (např. znečištění ovzduší, hluk) používanými v digitálních dvojčatech chytrých měst. 7. Rezerva, diskuze.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 50 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 28 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- prakticky využívat nabyté znalosti ze základních matematických předmětů včetně grafů, matic a numerických výpočtů |
- prakticky využívat nabyté znalosti ze základních předmětů zaměřených na programování |
- číst a porozumět anglicky psané dokumentaci |
Odborné dovednosti |
---|
- používat počítač a operační systém na pokročilé uživatelské úrovni |
- používat nové programové nástoje s různým, ale standardním uživatelským rozhraním |
- algoritmizovat jednoduché problémy |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- popsat základní prvky a principy dopravního modelování |
- popsat dopravní modely s různou úrovní detailu |
- popsat propojení různých dopravních a jiných modelů |
- popsat principy a průběh simulačního experimentu |
Odborné dovednosti |
---|
- provést elementární simulační experiment v programovém nástroji (od nastavení vstupních parametrů po sběr výstupních dat) |
- použít existující simulační nástroje a dopravní modely pro konkrétní experimenty |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Písemná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Písemná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
M. Krbálek, J. Vacková. Matematické modelování dopravy. Praha, 2022. ISBN 9788001069585.
|