Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do jazyka Java, datové typy, proměnné, deklarace a přiřazení, terminálový vstup a výstup, lokalizace (formátovaný vstup a výstup) 2. Struktura projektu, balíky, moduly a import tříd, JAR, JAR knihovny a jejich import, Gradle, základní matematické funkce, konstanty a magická čísla 3. Řídící struktury, metody 4. Třídy a instance (objekty) 5. Pole, řetězce a parametry příkazové řádky, debugger, uspořádání paměti, garbage collector 6. Abstraktní třída, rozhraní, dědičnost, vnitřní třída, třívrstvá architektura 7. Kolekce, typované objekty, řazení, vyhledávání, práce s časem a měnou, lokalizace (správné řazení češtiny) 8. Výjimky, anotace, jednotkové testy 9. Práce se soubory a složkami, souborový vstup a výstup, lokalizace (znakové sady souborů) 10. Práce s JSON a XML, lambda výrazy, stream API 11. Vlákna a paralelní stream 12. GUI, properties soubory a jejich čtení z JAR 13. Rezerva, diskuze
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Projekt individuální [40]
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 22 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
prakticky využívat nabyté znalosti ze základních předmětů zaměřených na programování |
samostatně psát jednoduché programy v libovolném procedurálním nebo objektově-orientovaném jazyce (např. Python, C, C++, C#, PHP, apod.) |
rozumět a aplikovat základní poznatky teoretické informatiky (např. algoritmická složitost) |
číst a porozumět anglicky psané dokumentaci |
Odborné dovednosti |
---|
algoritmizovat jednoduché až středně obtížné problémy |
provést elementární analýzu a dekompozici zadaného problému a navrhnout jeho algoritmické řešení |
ovládat základní základní vývojářské nástroje (textový editor, příkazová řádka OS) a libovolné IDE (např. Eclipse) |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat jazykové konstrukce a datové struktury programovacího jazyka Java |
popsat základy objektově orientovaného programování |
pospat základní práci se soubory, kolekcemi, časem, jednotkovými testy a vlákny |
Odborné dovednosti |
---|
algoritmizovat jednoduché až středně obtížné problémy v jazyce Java |
napsat komplexní program skládající se z více tříd v jazyce Java |
prakticky v programech používat vstup a výstup z/do souborů, kolekce, čas, jednotkové testy a vlákna na základní úrovni |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Písemná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Písemná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
P. Herout. Učebnice jazyka Java - 5. vydání. České Budějovice, 2010. ISBN 978-80-7232-398-2.
-
R. Pecinovský. Java 14. 2020. ISBN 978-80-271-1369-9.
|