Vyučující
|
-
Dingová Jana, prof. Dr. Ing.
|
Obsah předmětu
|
1. Generování bludiště, buněčné automaty 2. Zlatý řez, dlaždicové vzory, keltské ornamenty 3. Úpravy rastrového obrazu 4. Rekurzivně definované křivky, fraktály 5. IFS a Chaos Game 6. Juliovy a Mandelbrotovy množiny 7. L-systémy 8. Částicové systémy 9. Modelování a vizualizace přírodních prvků 10. Nefotorealistické zobrazování 11. Křivky a plochy v počítačové grafice 12. Optické iluze a jiná zábavná grafika
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projektová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Studium textů, Přednáška, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 5 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 35 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat jednoduchý geometrický objekt prostředky analytické geometrie |
vytvořit a analyzovat algoritmus |
Odborné dovednosti |
---|
programovat v nějakém běžném programovacím jazyce, jako je Java, C, C++, C#, Pascal/Delphi |
pochopit a analyzovat algoritmus |
vytvořit a implementovat jednoduchý algoritmus |
implementovat jednoduchý grafický program aspoň s využitím interních knihoven daného jazyka |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
základů počítačové grafiky |
vytváření esteticky působivých obrázků, zejména s využitím fraktálů |
Odborné dovednosti |
---|
umí implementovat algoritmy pro jednoduché, esteticky působivé obrázky, zejména s využitím fraktálů |
umí experimentovat s jednoduchými vizualizačními programy pro vytváření esteticky působivých výsledků |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška, |
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Písemná zkouška, |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Žára, Jiří; Beneš, Bedřich; Felkel, Petr. Moderní počítačová grafika. Praha : Computer Press, 1998. ISBN 80-7226-049-9.
|