Předmět: Krásy počítačové grafiky

« Zpět
Název předmětu Krásy počítačové grafiky
Kód předmětu KIV/KPG
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dingová Jana, prof. Dr. Ing.
Obsah předmětu
1. Generování bludiště, buněčné automaty 2. Zlatý řez, dlaždicové vzory, keltské ornamenty 3. Úpravy rastrového obrazu 4. Rekurzivně definované křivky, fraktály 5. IFS a Chaos Game 6. Juliovy a Mandelbrotovy množiny 7. L-systémy 8. Částicové systémy 9. Modelování a vizualizace přírodních prvků 10. Nefotorealistické zobrazování 11. Křivky a plochy v počítačové grafice 12. Optické iluze a jiná zábavná grafika

Studijní aktivity a metody výuky
Projektová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Studium textů, Přednáška, Cvičení
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 5 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 35 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
popsat jednoduchý geometrický objekt prostředky analytické geometrie
vytvořit a analyzovat algoritmus
Odborné dovednosti
programovat v nějakém běžném programovacím jazyce, jako je Java, C, C++, C#, Pascal/Delphi
pochopit a analyzovat algoritmus
vytvořit a implementovat jednoduchý algoritmus
implementovat jednoduchý grafický program aspoň s využitím interních knihoven daného jazyka
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
Výsledky učení
Odborné znalosti
základů počítačové grafiky
vytváření esteticky působivých obrázků, zejména s využitím fraktálů
Odborné dovednosti
umí implementovat algoritmy pro jednoduché, esteticky působivé obrázky, zejména s využitím fraktálů
umí experimentovat s jednoduchými vizualizačními programy pro vytváření esteticky působivých výsledků
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška založená na výkladu,
Cvičení (praktické činnosti),
Řešení problémů,
Samostudium,
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Prezentace práce studentů,
Řešení problémů,
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
Prezentace práce studentů,
Demonstrace dovedností,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška,
Výstupní projekt,
Individuální prezentace,
Odborné dovednosti
Písemná zkouška,
Výstupní projekt,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Obecné způsobilosti
Výstupní projekt,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • Žára, Jiří; Beneš, Bedřich; Felkel, Petr. Moderní počítačová grafika. Praha : Computer Press, 1998. ISBN 80-7226-049-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr