Course: The Beauty of Computer Graphics

« Back
Course title The Beauty of Computer Graphics
Course code KIV/KPG
Organizational form of instruction Lecture + Tutorial
Level of course Bachelor
Year of study 3
Semester Summer
Number of ECTS credits 5
Language of instruction Czech
Status of course Optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Vejmělková Ivana, Prof. Dr. Ing.
Course content
1. Maze generation, Life and cell automata 2. Golden rate, tilings, Celtic ornaments 3. Digital image processing 4. Rexcursively defined curves, fractals 5. IFS and Chaos Game 6. Julia nad Mandelbrot sets 7. L-systems 8. Particle systems 9. Modelling and visualization of natural phenomena 10. Non-photorealistic visualization 11. Curves and surfaces in computer graphics 12. Optical illusions and other entertaining graphics

Learning activities and teaching methods
Project-based instruction, Multimedia supported teaching, Students' portfolio, Task-based study method, Seminar classes, Individual study, Students' self-study, Self-study of literature, Textual studies, Lecture, Practicum
  • Contact hours - 52 hours per semester
  • Presentation preparation (report) (1-10) - 5 hours per semester
  • Preparation for an examination (30-60) - 35 hours per semester
  • Individual project (40) - 40 hours per semester
prerequisite
Knowledge
popsat jednoduchý geometrický objekt prostředky analytické geometrie
vytvořit a analyzovat algoritmus
Skills
programovat v nějakém běžném programovacím jazyce, jako je Java, C, C++, C#, Pascal/Delphi
pochopit a analyzovat algoritmus
vytvořit a implementovat jednoduchý algoritmus
implementovat jednoduchý grafický program aspoň s využitím interních knihoven daného jazyka
Competences
N/A
N/A
N/A
learning outcomes
Knowledge
základů počítačové grafiky
vytváření esteticky působivých obrázků, zejména s využitím fraktálů
Skills
umí implementovat algoritmy pro jednoduché, esteticky působivé obrázky, zejména s využitím fraktálů
umí experimentovat s jednoduchými vizualizačními programy pro vytváření esteticky působivých výsledků
Competences
N/A
N/A
teaching methods
Knowledge
Lecture
Practicum
Task-based study method
Self-study of literature
Individual study
Students' portfolio
Skills
Practicum
Students' portfolio
Task-based study method
Competences
Practicum
Students' portfolio
Skills demonstration
assessment methods
Knowledge
Written exam
Project
Individual presentation at a seminar
Skills
Written exam
Project
Skills demonstration during practicum
Continuous assessment
Competences
Project
Skills demonstration during practicum
Continuous assessment
Recommended literature
  • Žára, Jiří; Beneš, Bedřich; Felkel, Petr. Moderní počítačová grafika. Praha : Computer Press, 1998. ISBN 80-7226-049-9.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester