Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod. Chování logického objektu. 2. Logické obvody, CPLD, FPGA, základní struktury, funkce. 3. Kombinační obvody, minimalizace, návrh. 4. Kombinační obvody, různé kanonické formy. 5. Sekvenční obvody, Mealyho, Moorův a Huffmanův automat. 6. Optimalizace konečných automatů, minimalizace počtu stavů, kódování stavů. 7. Kompozice a dekompozice logické entity, zajímavé kombinační a sekvenční bloky a jejich aplikace. 8. Úvod do HDL. 9. Přehled syntaxe, základní jazykové konstrukce. Vývojová prostředí pro práci s programovatelnou logikou. 10. Simulace a testování návrhů. 11. Úvod do asynchronních automatů. 12. Kódování stavů a příklady návrhu jednoduchých asynchronních systémů. 13. Rezerva.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Laboratorní praktika, Samostatná práce studentů, Přednáška, Cvičení
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 11 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 4 hodiny za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 44 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 65 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 32 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
prokázat základní znalosti z matematiky na úrovni střední školy |
prokázatí základní znalosti z fyziky na úrovni střední školy |
prokázatí základní znalosti z elektroniky |
Odborné dovednosti |
---|
zacházet s běždými laboratorními přístroji |
aplikovat základy matematické logiky |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
navrhovat elementární funkční jednotky počítače |
z oblasti teorie logických obvodů |
moderních postupů návrhu logických obvodů pomocí jazyků HDL |
Odborné dovednosti |
---|
implementace logických systémů v CPLD a FPGA |
používat logické prvky při návrhu prakticky motivovaných logických jednotek |
optimalizace navržených funkčních jednotek |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Laboratorní praktika, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Individuální konzultace, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Individuální konzultace, |
Laboratorní praktika, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Písemná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Písemná zkouška, |
Individuální prezentace, |
Test, |
Doporučená literatura
|
-
Bokr, Josef; Jáneš, Vlastimil. Logické systémy. Vyd 1. Praha : Vydavatelství ČVUT, 1999. ISBN 80-01-01992-6.
-
Hassoun, Sona; Sasao, Tsutomu. Logic Synthesis and Verification. 1 ed. Springer, 2001. ISBN 978-0792376064.
-
Katz, Randy H.; Borriello, Gaetano. Contemporary logic design. 2nd ed. Upper Saddle River : Pearson Prentice Hall, 2005. ISBN 0-201-30857-6.
-
Mano, M. Logic and Computer Design Fundamentals. Prentice Hall, 2004. ISBN 0-13-L40539-X.
-
Roth, Jr. Fundamentals of Logic Design. Cengage Learning Inc., 2010.
-
Vranesic, Z. Fundamentals of Digital Logic wtih VHDL Design. McGraw-Hill, 2005.
|