Lecturer(s)
|
-
Čengery Miloslav, Ing. Ph.D.
-
Dočkal Jakub, Ing. Ph.D.
|
Course content
|
1. Mobile devices platforms, embedded devices, security issues 2. Google Android platform - basics (activity, intent,..) 3. Google Android - UI, resources, alerts, menu 4. Google Android - more activities, UI browser, data storage, graphics 5. Google Android - animations, threads, SQLite database 6. Google Android - services, content providers, networking 7. Windows Phone platform 8. iPhone and iPad development 9. J2ME and other platforms 10. Mobile communication and GSM networks 11. Data transfer in mobile networks (GPRS, UMTS) 12. WiFi networks 13. Trends in mobile communications
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture supplemented with a discussion, Seminar classes, Individual study, Self-study of literature
- Contact hours
- 39 hours per semester
- Individual project (40)
- 33 hours per semester
- Preparation for an examination (30-60)
- 30 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
popsat základní síťové protokoly (IP, TCP, UDP, ICMP) a služby |
charakterizovat programování síťových aplikací s využitím BSD socketů |
použít základy programování aplikací v programovacím jazyce Java |
orientovat se v základech fungování počítačových sítí |
Skills |
---|
vytvořit aplikaci typu klient-server, která bude komunikovat prostřednictvím počítačové sítě |
detekovat základní problémy při provozu síťových aplikací |
ladit vyvíjenou aplikaci ve vybraném vývojovém prostředí |
vytvořit program v jazyce Java s jednoduchým grafickým uživatelským rozhraním |
Competences |
---|
N/A |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
popsat základy síťových a komunikačních technologií GSM, LTE, Bluetooth, Wi-Fi používaných mobilními zařízeními |
popsat základní životní cyklus mobilní aplikace |
popsat a ilustrovat základní bezpečnostní problémy mobilních zařízení v současné době |
vysvětlit základní odlišnosti tvorby aplikací pro mobilní zařízení od běžných desktopových aplikací |
popsat základní rozdíly mezi nejrozšířenějšími platformami mobilních zařízení |
analyzovat specifické požadavky pro tvorbu aplikací pro mobilní zařízení |
Skills |
---|
přizpůsobit návrh mobilní aplikace požadavkům na zvolenou síťovou technologii přenosu dat |
navrhnout mobilní aplikaci šetrnou k využití dostupných zdrojů |
navrhnout aplikaci s grafickým rozhraním pro platformu Android, sestávající z několika aktivit a fragmentů |
navrhnout uživatelské rozhraní mobilní aplikace s ohledem na možnosti daného zařízení |
prakticky používat vývojové prostředí včetně emulátoru pro vývoj aplikací na platformě Android |
Competences |
---|
N/A |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Practicum |
Lecture supplemented with a discussion |
Self-study of literature |
Skills |
---|
Individual study |
Competences |
---|
Lecture supplemented with a discussion |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Combined exam |
Skills |
---|
Seminar work |
Competences |
---|
Combined exam |
Recommended literature
|
-
Daryl Wilding-McBride. Java Development on PDAs: Building Applications for Pocket PC. Addison-Wesley Pub Co, 2003. ISBN 0201719541.
-
LaMarche, J.; Mark, D. iPhone SDK, Průvodce vývojem aplikací pro iPhone a iPod touch. Computer Press, 2010. ISBN 9788025128206.
-
Lee, H.; Chuvyrov, E. Beginning Windows Phone 7 Development. Apress, 2010. ISBN 9781430232162.
-
Murphy, Mark L. Android 2, Průvodce programováním mobilních aplikací. Computer Press, 2011. ISBN 9788025131947.
-
Steel, J.; Nelsen, T. The Android Developer`s Cookbook, Building Applications with the Android SDK (Developer`s Library). Addison-Wesley, 2011. ISBN 0321741234.
-
Steven Makofsky. Pocket PC Network Programming. Addison-Wesley Pub Co, 2003. ISBN 0321133528.
-
Thompson, Timothy J.; Kline, Paul J.; Kumar, C. Bala. Bluetooth application programming with the Java APIs. Amsterdam : Morgan Kaufmann, 2008. ISBN 978-0-12-374342-8.
-
V.Kalinin, V.Rafalovich. Palm & Pocket PC Programming. A-List Publishing, 2003. ISBN 1931769206.
|