Vyučující
|
-
Kmec Jiří, Ing. Ph.D.
-
Dingová Jana, prof. Dr. Ing.
|
Obsah předmětu
|
1 Úvod do předmětu, vývoj počítačových her, taxonomie. 2 Gamedesign. Struktura hry, formální elementy her, dynamika herních systémů. 3 Proces tvorby. Prototypování, testování. 4 Herní engine. Struktura herního enginu, jednotlivé bloky enginu. 5 Fyzika ve hrách. Fyzikální zákony, hmotný bod, pevné těleso, kolize, ODE. 6 Síťová komunikace. 7 Skriptování. Základní přístupy, LUA. 8 Umělá inteligence. Konečný automat, plánování, ohodnocovací funkce. 9 Grafika. Základní datové struktury, scene management. 10 Nástroje pro 2D, 3D. 11 Souborový systém, správa paměti, ochrana. 12 Rezerva. 13 Prezentace her jednotlivých týmů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, Skupinová konzultace, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 70 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
prokázat základní znalosti matematické analýzy a lineární algebry na úrovni předmětů KMA/M1 a KMA/LA |
orientovat se v primitivních datových typech jazyka C či příbuzných na úrovni předmětu KIV/PPA2, KIV/PC nebo KIV/NET |
orientovat se v základních řídích strukturách jazyka C či příbuzných na úrovni předmětu KIV/PPA2, KIV/PC nebo KIV/NET |
Odborné dovednosti |
---|
napsat jednoduchý program v jazyce C nebo příbuzném (Java, C#) |
pracovat v týmu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat proces a jednotlivé aspekty tvorby počítačové hry |
vysvětlit stukturu herního enginu a jeho jednotlivých bloků |
vysvětlit základní postupy a algoritmy počítačové grafiky, umělé inteligence a sítí v kontextu počítačových her |
Odborné dovednosti |
---|
vytvořit gamedesign počítačové hry |
vytvořit a otestovat prototypy jednotlivých herních mechanismů |
analyzovat možné slabiny a navrhnout náhradní řešení |
spolupracovat při vývoji s lidmi z oborů mimo IT |
rozvrhnout plánované aktivity do časových rámců |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Projektová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Prezentace práce studentů, |
Projektová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Skupinová prezentace, |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
Bourg, David M. Physics for game developers. Beijing : O'Reilly, 2002. ISBN 0-596-00006-5.
-
Eberly, David H.; Shoemake, Ken. Game physics. 1st ed. San Francisco : Elsevier, 2004. ISBN 1-55860-740-4.
-
Eberly, David H. 3D game engine architecture : engineering real-time applications with Wild Magic. Boston: Morgan Kaufman Publishers, 2005. ISBN 0-12-229064-X.
-
Fullertonová, Tracy. Workshop herního designu. Akademie múzických umění, 2021. ISBN 978-8073315689.
-
Gregory, Jason. Game Engine Architecture. A K Peters/CRC Press, 2018. ISBN 978-1138035454.
-
Nystrom, Robert. Game Programming Patterns. Genever Benning, 2014. ISBN 978-0990582908.
-
Schel, Jesse. The Art of Game Design. Independently published, 2022. ISBN 979-8848359046.
-
Varanese, Alex. Game scripting mastery. Indianapolis : Premier Press, 2002. ISBN 1-931841-57-8.
|