Vyučující
|
-
Heller Václav, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem je vývoj softwarového systému v celkovém časovém rozsahu dvou semestrů, od počátečního stanovení účelu a koncepce až po zprovoznění systému s ověřenými vlastnostmi, včetně plánování a řízení projektu. Projekt má Mentora z řad pracovníků katedry, který týmu specifikuje potřebné podpory.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 100 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- prokázat znalosti a dovednosti získané v předchozím předmětu KIV/TSP1 - vysvětlit podstatné koncepty alespoň z jedné z disciplín: správa požadavků, návrh efektivního software, ověřování kvality software, konfigurační management, řízení projektů |
Odborné dovednosti |
---|
- aplikovat praktické zkušenosti v alespoň z jedné z disciplín: správa požadavků, návrh software, testování, konfigurační management, řízení projektů - používat technologie a nástroje pro efektivní vývoj kvalitního software - zodpovědně pracovat jako člen týmu, komunikovat s odbornými partnery i ne-IT profesemi, dokumentovat a prezentovat svoji práci |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- získá technické znalosti na inženýrské úrovni - rozumí do hloubky problematice správy požadavků, návrhu efektivního software, ověřování kvality software, konfiguračního management, řízení projektů - zná problematiku řízení menšího kolektivu a s tím spojených !soft-skills" |
Odborné dovednosti |
---|
- umí aplikovat praktické zkušenosti v disciplínách: správa požadavků, návrh software, testování, konfigurační management, řízení projektů - používá bezproblémově sofistikované technologie a nástroje pro efektivní vývoj kvalitního software - dokáže zodpovědně pracovat jako člen týmu, komunikovat s odbornými partnery i ne-IT profesemi, dokumentovat a prezentovat svoji práci |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Projektová výuka, |
Odborné dovednosti |
---|
Projektová výuka, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová konzultace, |
Řešení problémů, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti |
---|
Skupinová prezentace, |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
Forsgren, Nicole; Kim, Gene; Humble, Jez. Accelerate : building and scaling high performing technology organizations. 2018. ISBN 978-1-942788-33-1.
-
Humble, Jez; Farley, David. Continuous delivery : reliable software releases through build, test, and deployment automation. 2011. ISBN 978-0-321-60191-9.
-
Kim, Gene; Humble, Jez; Debois, Patrick; Willis, John. The DevOps handbook : how to create world-class agility, reliability, & security in technology organizations. First edition. 2016. ISBN 978-1-942788-00-3.
|