Vyučující
|
-
Čengery Miloslav, Ing. Ph.D.
-
Houšková Dita, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod, použití počítačů v praxi, technické vybavení počítače 2. Přídavná zařízení, programové vybavení počítače - operační systémy, souborový systém, licence 3. Programy pro práci s textem, základní pravidla vytváření dokumentu 4. MS Word - tvorba dokumentů 5. Tabulkové procesory a jejich využití pro zpracování a analýzu dat, vzorce, funkce 6. Grafy, řazení dat, filtry 7. Grafické editory, obrazové formáty, ztrátová a bezztrátová komprese, příprava obrazového materiálu, digitální fotografie 8. Programové nástroje a základní pravidla pro přípravu prezentace 9. Internet, vyhledávání informací, dokumenty, elektronické zdroje knihovny 10. Zvuk, video, optické klamy, 3D zobrazení, komprimace souborů 11. Zálohování, archivace a bezpečnost dat, etické aspekty ICT 12. Bezpečnost na Internetu a počítačová kriminalita
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška, Cvičení
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
základní znalosti práce s počítačem a s operačním systémem Windows |
vysvětlit základní využití počítače v praxi |
Odborné dovednosti |
---|
ovládat počítač s operačním systémem Windows |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
porozumět odbornému textu a dohledat neznámé pojmy |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
znalost základních pojmů z oblasti informačních technologií |
základního složení počítače a významu jednotlivých součástek |
Odborné dovednosti |
---|
schopnost uživatelského využití počítače a práce v prostředí Windows |
vyhledávat a zpracovávat údaje z elektronických informačních zdrojů |
schopnost aktivně použít nástroje textového a tabulkového procesoru |
vytvoření prezentace v prostředí MS Powerpoint |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
samostatně porozumět odbornému textu střední náročnosti, který se týká základní problematiky ICT |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Studenti budou získávat znalosti zejména v průběhu přednášek formou frontální výuky, přednášek s diskuzí a v rámci aktivit za účelem aktivizace studentů. |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
J. Glenn Brookshear. Informatika. 2013.
-
Klečková, Jana. Základy informatiky. 3. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-910-9.
|