Lecturer(s)
|
-
Bláha František, prof. RNDr. CSc.
|
Course content
|
Using given technical specifications, students will - accomplish the proposal of base dimensions of a desired component (i.e. of a flange joint) together with used materials, - create the essential drawing documentation, - determinate forces in separate parts of the component (bolts, seal, etc.) and verify its tightness, - perform checking calculation of the component (at least in a simplified version) using the software ANSYS, - make out the seminar work in the form of required technical documentation.
|
Learning activities and teaching methods
|
One-to-One tutorial, Seminar classes, Individual study
- Preparation for comprehensive test (10-40)
- 20 hours per semester
- Graduate study programme term essay (40-50)
- 40 hours per semester
- Contact hours
- 52 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
popsat a vysvětlit získané teoretické znalosti ze studovaného oboru |
popsat současný stav poznání řešené problematiky |
charakterizovat pracovní hypotézy, metody a techniky potřebné pro řešení zadaného problému |
získávat další odborné znalosti samostatným studiem teoretických poznatků strojařského základu |
popsat a vysvětlit na vyšší úrovni možné varianty jednotlivých řešení |
Skills |
---|
použít své znalosti ze studovaného oboru při řešení konkrétních problémů |
provést analýzu současného stavu poznání řešené problematiky |
navrhnout nová řešení zadaného problému na vyšší úrovni |
vytvořit si vlastní názor na jednotlivá navržená řešení a je schopen vybrat optimální variantu řešení (je schopen analyzovat úroveň technického řešení) |
získávat další odborné dovednosti na základě praktických zkušenosti a jejich vyhodnocení |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
získávat další odborné dovednosti na základě praktických zkušenosti a jejich vyhodnocení |
sdělit srozumitelně a přesvědčivě veřejnosti informace o odborných problémech |
zhodnotit řešený problém a má vlastní názor na jeho výsledné řešení |
používat své odborné znalosti alespoň v jednom cizím jazyce |
získávat další odborné znalosti samostatným studiem teoretických poznatků v oboru |
to describe the problem of the design of nuclear and non-nuclear equipments pressure boundaries |
to explain using methods of a classification of stress and methods of fatigue analysis |
Skills |
---|
použít své teoretické znalosti při řešení konkrétních praktických problémů |
rozpoznat a formulovat problémy týkající se řešené problematiky |
vysvětlit a zhodnotit klady i zápory řešení zadaného problému |
vybírat vhodné teorie a aplikovat je na danou problematiku |
získávat další odborné dovednosti na základě praktických zkušenosti z oboru |
to find out technical specifications and other necessary information for the design, for example of technical standards |
to prepare the design of a simple component of the pressure boundary including the proposal of its base dimensions |
to cooperate on checking calculation of a component with utilization of FEM and under tutor supervision |
to write and to espouse his/her technical report |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Individual study |
One-to-One tutorial |
Seminar classes |
assessment methods |
---|
Test |
Seminar work |
Recommended literature
|
-
Manuály výpočetního systému ANSYS.
-
Normativní technická dokumentace A.S.I. Hodnocení pevnosti zařízení a potrubí jaderných elektráren typou VVER, sekce III.. Praha, Brno, 2007.
-
Vejvoda, S. Tlaková zařízení (Posuzování mezních stavů). VUT, Brno, 1995.
|