Vyučující
|
-
Janata Tomasz, Ing.
-
Folgar Ribadas Jan, Ing. Ph.D.
-
Končel Miroslav, Ing.
|
Obsah předmětu
|
1. Jakost prostředí, vnější prostředí, mikroklima 2. Hodnocení znečištění ovzduší 3. Vytápění, tepelné vlastnosti budov 4. Konvekční vytápění, sálavé vytápění 5. Teplovodní vytápění 6. Parní vytápění, teplovzdušné vytápění 7. Regulace vytápěcích zařízení 8. Větrání a odsávání, proudění vzduchu v prostoru 9. Přirozené větrání, nucené větrání 10. Odsávací zařízení, klimatizace 11. Klimatizační zařízení, rozvod vzduchu 12. Výpočet potrubních sítí vzduchovodů, odlučování pevných částic 13. Hluk, zdroje hluku, osvětlení, světelné zdroje
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška, Cvičení
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 50 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat komplexně a vysvětlit na vyšší úrovni co je to životní prostředí |
využívat znalosti z oblasti vnějšího prostředí, mikroklimatu |
využívat znalosti o vytápění, tepelných vlastnostech budov |
vysvětlit konvenční vytápění a sálavé vytápění |
využívat samostatně teoretické znalosti o hluku, osvětlení a o klimatizaci |
Odborné dovednosti |
---|
navrhnout na základě získaných znalostí základní druh tepelného čerpadla, klimatizace či zateplení pro danou budovu |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
interpretovat výsledky způsobů vytápění, větrání a klimatizace |
navrhnout metodu odstranění škodlivin v ovzduší |
navrhnout zateplení budovy dle tepelných vlastností budov |
popsat komplexně a vysvětlit na vyšší úrovni vhodnost konvekčního a sálavého vytápění |
popsat komplexně způsoby odhlučnění a osvětlení jednotlivých místností nebo budov |
Odborné dovednosti |
---|
používat příslušné normy a předpisy |
používat výpočtové metody a rovnice pro přenos tepla a hmoty |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Cihelka J. Vytápění, větrání, klimatizace. SNTL Praha, 1985.
-
Polach V. Technika životního prostředí. tabulky. ZČU, FS-KKE, 1992.
-
Smolík, Jan. Technika prostředí. Vyd. 1. Praha : SNTL, 1985.
-
Vilimec, Ladislav. Řízení a regulace energetických zařízení. 1. vyd. Ostrava : VŠB - Technická univerzita Ostrava, 2008. ISBN 978-80-248-1853-5.
|