Vyučující
|
-
Fišer Jiří, Ing. Ph.D.
-
Gregůrek Martin, doc. Ing. Ph.D.
-
Šafařík Ondřej, Ing.
-
Zíval František, doc. Ing. CSc.
-
Galeta Ivo, doc. Ing. Ph.D.
-
Lobaz Petr, doc. Ing. Ph.D.
-
Svobodová Radka, Ing. Ph.D.
-
Šírková Julie, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Formou individuálních konzultací a seminářů studenti samostatně zpracovávají pod vedením především vedoucích bakalářských prací náročnější části bakalářského úkolu, podle zvoleného zaměření. Provádějí analýzu stavu řešeného problému, variantní návrhy a jejich hodnocení. Pro zvolenou variantu zpracovávají úvodní projekční a konstrukční návrhy, které pak rozpracovávají v bakalářské práci. Při řešení je přihlíženo k technicko-ekonomickým otázkám řešeného úkolu. V maximální míře je využita počítačová technika. Viz Courseware.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální konzultace
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
analyzovat technický problém a hledat jeho řešení s oporou odborných znalostí z absolvovaných předmětů a české i zahraniční literatury postupovat systematicky při komplexním řešení obsáhlejšího technického problému odborně diskutovat s vedoucím a konzultantem bakalářské práce, přebírat odborné rady a ve zpětné vazbě sdělovat odborné aspekty své práce |
Odborné dovednosti |
---|
řešit odborné problémy pomocí teorií, algoritmů a postupů získaných v absolvovaných předmětech a v literatuře pracovat s knihovnickými systémy, vyhledávat v nich informace využívat moderní prostředky pro podporu konstruktérské práce (CAD technologie, apod.) |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
analyzovat a popsat příslušný technický problém jasně a zřetelně formulovat technickou myšlenku vyhledat, zpracovat a třídit získané informace využívat výpočetní techniku se specializovaným softwarem |
Odborné dovednosti |
---|
využívat CAD technologie pro řešení kokrétního úkolu obhájit svoji práci před odbornou komisí |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální konzultace, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
originální podle tématu kvalifikační práce.
-
Hosnedl, Stanislav; Krátký, Jaroslav. Příručka strojního inženýra : obecné strojní části. 1, Spoje, otočná uložení, hřídelové spojky, akumulátory mechanické energie. Praha : Computer Press, 1999. ISBN 80-7226-055-3.
-
Hosnedl, Stanislav; Krátký, Jaroslav. Příručka strojního inženýra : obecné strojní části. 2, Převodové mechanismy. Praha : Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-202-5.
|