|
Vyučující
|
-
Chvojka Josef, Ing. Ph.D.
-
Dvořák Zdeněk, doc. Ing. Ph.D.
-
Kárl Petr, Ing. Ph.D.
-
Hamouz Ladislav, doc. Ing. Ph.D.
-
Arnošt Jaroslav, doc. Ing. Ph.D.
-
Vrbská Martina, Ing. Ph.D.
-
Skřivánková Eva, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Formou individuálních konzultací a seminářů studenti samostatně zpracovávají pod vedením především vedoucích bakalářských prací náročnější části bakalářského úkolu, podle zvoleného zaměření. Provádějí analýzu stavu řešeného problému, variantní návrhy a jejich hodnocení. Pro zvolenou variantu zpracovávají úvodní projekční a konstrukční návrhy, které pak rozpracovávají v bakalářské práci. Při řešení je přihlíženo k technicko-ekonomickým otázkám řešeného úkolu. V maximální míře je využita počítačová technika. Viz Courseware.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální konzultace
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| analyzovat technický problém a hledat jeho řešení s oporou odborných znalostí z absolvovaných předmětů a české i zahraniční literatury postupovat systematicky při komplexním řešení obsáhlejšího technického problému odborně diskutovat s vedoucím a konzultantem bakalářské práce, přebírat odborné rady a ve zpětné vazbě sdělovat odborné aspekty své práce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| řešit odborné problémy pomocí teorií, algoritmů a postupů získaných v absolvovaných předmětech a v literatuře pracovat s knihovnickými systémy, vyhledávat v nich informace využívat moderní prostředky pro podporu konstruktérské práce (CAD technologie, apod.) |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| analyzovat a popsat příslušný technický problém jasně a zřetelně formulovat technickou myšlenku vyhledat, zpracovat a třídit získané informace využívat výpočetní techniku se specializovaným softwarem |
| Odborné dovednosti |
|---|
| využívat CAD technologie pro řešení kokrétního úkolu obhájit svoji práci před odbornou komisí |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální konzultace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální konzultace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Individuální konzultace, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Skupinová prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Skupinová prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Skupinová prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
originální podle tématu kvalifikační práce.
-
Hosnedl, Stanislav; Krátký, Jaroslav. Příručka strojního inženýra : obecné strojní části. 1, Spoje, otočná uložení, hřídelové spojky, akumulátory mechanické energie. Praha : Computer Press, 1999. ISBN 80-7226-055-3.
-
Hosnedl, Stanislav; Krátký, Jaroslav. Příručka strojního inženýra : obecné strojní části. 2, Převodové mechanismy. Praha : Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-202-5.
|