Vyučující
|
-
Mucha Chapurukha, Ing. Ph.D.
-
Souček Tomáš, Ing. MSc., Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Historie Internetu Internetové protokoly Protokol HTTP Webové aplikace a frameworky Protokoly MQTT a WebSockets Pokročilá témata programování Přenos a kódování hlasu a obrazu Internetová telefonie a telekonference
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 35 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 25 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizovat datové struktury vhodné pro daný problém |
popsat datové a řídící struktury programovacího jayzyka |
vysvětlit problematiku analýzy, dekompozice a algoritmizace zadaného problému |
mít znalost základů informační a výpočetní techniky |
Odborné dovednosti |
---|
navrhnout algoritmus řešící daný problém/úlohu |
optimalizovat datové struktury s ohledem na specifika architektury počítače |
provést analýzu daného problému a dekomponovat ho na dílčí úlohy |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
po absolvování předmětu student získá znalost programování ve skriptovacích jazycích, jazyka XML a bezpečnostních zásad na internetu |
popsat architekturu klient-server |
aplikovat skriptovací jazyky na úlohy zpracování textu a strukturovaných informací |
vymezit problematiku internetových protokolů |
shrnout různé metody kódování hlasu a obrazu pro přenos multimediálních dat v reálném čase |
Odborné dovednosti |
---|
navrhnout a implementovat program pro architekturu klient-server |
použít skriptovací jazyk pro vyřešení zadaného problému |
zdůvodnit použití konkrétních technologií pro řešení zadaného problému |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Přednáška s demonstrací, |
Projektová výuka, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Řešení problémů, |
Individuální konzultace, |
Projektová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Individuální konzultace, |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Písemná zkouška, |
Výstupní projekt, |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Písemná zkouška, |
Výstupní projekt, |
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Andrew S. Tanenbaum, David J. Wetherall. Computer networks, 5th edition. Boston, 2011. ISBN 978-0-13-212695-3.
-
CHACON, Scott. Pro Git. Praha: CZ.NIC. 2009.
-
Martin Malý. Hradla, volty, jednočipy - Úvod do bastlení. Praha: CZ.NIC. 2017.
-
Pilgrim, Mark. Ponořme se do Python(u) 3. Edice CZ.NIC, 2010. ISBN 978-80-904248-2-1.
-
SMART, Gary. Practical Python Programming for IoT: Build advanced IoT projects using a Raspberry Pi 4, MQTT, RESTful APIs, WebSockets, and Python 3. Birmingham: Packt Publishing, 2020. ISBN 978-1838982461.
-
STEVENS, Richard. TCP/IP iIllustrated. Boston, 1994. ISBN 978-0201633467.
|