Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- úvod do problematiky záznamu pohybu - popis mocap technologie, základní typy úloh - praktické seznámení se systémem VICON - zapojení kamer, kalibrace 3D scény - záznam pohybu lidského těla ve 3D - kalibrace řečníka - záznam pohybu lidského těla ve 3D - záznam - záznam pohybu rigidních těles - vyhotovení praktických úloh I - vyhotovení praktických úloh II - konzultace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 52 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat základní principy počítačové animace |
popsat principy základních způsobů reprezentace dat v počítači (animační 3D data, animační model) |
práce s počítačem a počítačovou grafikou |
Odborné dovednosti |
---|
se orientovat v oboru animace a animačního SW |
pracovat s 3D animačním software (například Maya, Blender apod.) |
vytvořit jednoduchou animaci 3D modelu |
pracovat s pohybovými daty (import/export/vizualizace) |
analyzovat scénu a pohyb z hlediska pořízení záznamu Motion Capture |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat princip záznamu pohybu ve 3D prostoru |
samostatně zorganizovat záznam pohybu (fáze přípravy, fáze záznamu a fáze zpracování dat) |
rozumět zaznamenaným datům a využít je pro další účely (3D animace apod.) |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat scénu a pohyb z hlediska pořízení záznamu Motion Capture |
práce s profesionálním SW pro zpracování pohybu a post-processing dat pořízených technologií Motion Capture |
provést záznam pohybových dat pro vlastní 3D animaci |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Alberto Menache. Understanding Motion Capture for Computer Animation.
|