|
Vyučující
|
-
Schacherl Matouš, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- úvod do problematiky záznamu pohybu - popis mocap technologie, základní typy úloh - praktické seznámení se systémem VICON - zapojení kamer, kalibrace 3D scény - záznam pohybu lidského těla ve 3D - kalibrace řečníka - záznam pohybu lidského těla ve 3D - záznam - záznam pohybu rigidních těles - vyhotovení praktických úloh I - vyhotovení praktických úloh II - konzultace
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 52 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat základní principy počítačové animace |
| popsat principy základních způsobů reprezentace dat v počítači (animační 3D data, animační model) |
| práce s počítačem a počítačovou grafikou |
| Odborné dovednosti |
|---|
| se orientovat v oboru animace a animačního SW |
| pracovat s 3D animačním software (například Maya, Blender apod.) |
| vytvořit jednoduchou animaci 3D modelu |
| pracovat s pohybovými daty (import/export/vizualizace) |
| analyzovat scénu a pohyb z hlediska pořízení záznamu Motion Capture |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
| bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
| bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat princip záznamu pohybu ve 3D prostoru |
| samostatně zorganizovat záznam pohybu (fáze přípravy, fáze záznamu a fáze zpracování dat) |
| rozumět zaznamenaným datům a využít je pro další účely (3D animace apod.) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| analyzovat scénu a pohyb z hlediska pořízení záznamu Motion Capture |
| práce s profesionálním SW pro zpracování pohybu a post-processing dat pořízených technologií Motion Capture |
| provést záznam pohybových dat pro vlastní 3D animaci |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Praktická zkouška, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
Alberto Menache. Understanding Motion Capture for Computer Animation.
|