|
Lecturer(s)
|
|
|
|
Course content
|
unspecified
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Project-based instruction, Skills demonstration, Task-based study method
- Individual project (40)
- 40 hours per semester
- Presentation preparation (report) (1-10)
- 10 hours per semester
- Undergraduate study programme term essay (20-40)
- 28 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| ovládat metody matematické analýzy (především úpravu výrazů a řešení rovnic) |
| ovládat programovací metody a prostředky (jako např. algoritmizace problému a elementární funkce pro zadání dat, vyhodnocení a vizualizaci v Matlabu nebo jiném vhodném programovacím prostředí) |
| rozpoznat metody analýzy a syntézy kybernetických systémů (jako např. identifikace, filtrace, řízení a regulace systémů) |
| ovládat principy základních elektronických obvodů (jako např. zesilovače, frekvenční filtry, generátory, logické členy a mikrokontrolery) |
| Skills |
|---|
| analyzovat objekty na základě jejich fyzikální podstaty |
| aplikovat matematické metody výpočtu při řešení problémů |
| algoritmizovat a implementovat zadané úlohy v programovacím prostředí |
| zpracovávat a vizualizovat data |
| Competences |
|---|
| N/A |
| N/A |
| N/A |
| N/A |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| disponovat znalostmi současného stavu řešení úloh z oblasti aplikace teorie automatického řízení, modelování a analýzy systémů a procesů a umělé inteligence |
| navrhnout řešení k zadané úloze a problému |
| navrhnout metodiku hodnocení dosažených výsledků |
| navrhnout výstižný obsah technické dokumentace |
| Skills |
|---|
| využít návrhové prostředky a nástroje k řešené zadaného problému |
| realizovat řešení k zadané úloze a problému |
| zhodnotit použité metody a dosažené výsledky |
| vytvořit výstižnou a srozumitelnou technickou dokumentaci popisující řešení zadané úlohy a problému |
| Competences |
|---|
| N/A |
| N/A |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Task-based study method |
| Project-based instruction |
| Self-study of literature |
| Skills |
|---|
| Task-based study method |
| Skills demonstration |
| Individual study |
| Competences |
|---|
| Students' portfolio |
| Skills demonstration |
| assessment methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Project |
| Individual presentation at a seminar |
| Skills |
|---|
| Project |
| Skills demonstration during practicum |
| Competences |
|---|
| Project |
| Individual presentation at a seminar |
|
Recommended literature
|
-
Prvky řídících systémů : Určeno pro stud. 3. roč. fak. aplikovaných věd. Seš. 1, Akční členy. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1991. ISBN 80-7082-048-9.
-
Prvky řídících systémů 2.
-
Ďaďo, Stanislav; Kreidl, Marcel. Senzory a měřící obvody. Praha : Vydavatelství ČVUT, 1999. ISBN 80-01-02057-6.
-
Skalický, Petr. Procesory řady 8051. Praha : BEN, 1998. ISBN 80-86056-39-2.
-
Šnorek M. Analogové a číslicové systémy. skripta ČVUT, 1999.
-
Uhlíř, Jan; Sovka, Pavel; Čmejla, Roman. Úvod do číslicového zpracování signálů. Praha : Vydavatelství ČVUT, 2003. ISBN 80-01-02799-6.
-
Vedral, Josef; Fischer, Jan. Elektronické obvody pro měřicí techniku. Praha : Vydavatelství ČVUT, 2004. ISBN 80-01-02966-2.
-
Vlach, Jaroslav. Řízení a vizualizace technologických procesů. Praha : BEN, 1999. ISBN 80-86056-66-X.
-
Voráček, Rudolf. Automatizace a automatizační technika. 2, Automatické řízení. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-247-5.
-
Zezulka, František. Prostředky průmyslové automatizace. Brno : Vutium, 2004. ISBN 80-214-2610-1.
|