Vyučující
|
-
Basl Štěpán, Ing.
-
Hrůza Todd, Ing.
-
Hozman Jan, Ing. Ph.D.
-
Kellner Filip, Ing.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do systému Simulink - nadstavby programového systému MATLAB pro modelování, simulaci a analýzu dynamických systémů. Tvorba jednoduchých modelů. Přehled zabudovaných knihoven funkčních bloků. Metody simulace: spojitá a diskrétní simulace, volba integrační metody, způsoby zpřesnění a zrychlení simulace. Analýza a export výsledků. Složitější metody tvorby modelu: subsystémy, S-funkce, Stateflow . Příklady simulace regulačních obvodů. Vypracování samostatného projektu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální konzultace, Samostudium studentů, Cvičení
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponovat základními znalostmi z lineární algebry |
disponovat základními znalostmi z matematické analýzy |
disponovat základními znalostmi programování |
disponovat znalostmi zásad pro vypracování elaborátu |
Odborné dovednosti |
---|
disponovat základními znalostmi práce v programu MATLAB |
aplikovat základní algebraické operace |
sestavit model ve formě diferenciálních rovnic pro jednoduchý fyzikální systém |
řešit jednoduché diferenciální rovnice |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
disponovat znalostni pricipů práce s funkčními bloky v prostředí Matlab/Simulink |
sestavit ze zadaného matematického modelu simulační schéma v programu Matlab/Simulink |
vyjmenovat pravidla pro vytváření modelů a subsystémů |
popsat možnosti interpretace/vizualizace dat |
Odborné dovednosti |
---|
shrnout výsledky simulace a vhodnou grafickou formou prezentovat v programu Matlab |
analyzovat a vyřešit daný problém v prostředí Matlab/Simulink |
využívat dostupnou dokumentaci k řešení daných problémů |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
MATLAB the Language of Technical Computing. The Mathworks (uživatelská příručka), 2001.
-
Simulink. Dynamic System Simulation for MATLAB. The Mathworks, 2001.
-
Chipperfield A. J. - Fleming P. J. Matlab toolbox and applications for control. Peter Peregrimus Ltd, 1993.
|