|
Vyučující
|
-
Dostál Jiří, Ing.
-
Sochor Jiří, Ing.
-
Vais Miroslav, Ing. Ph.D.
-
Klusák David, Ing.
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do systému Simulink - nadstavby programového systému MATLAB pro modelování, simulaci a analýzu dynamických systémů. Tvorba jednoduchých modelů. Přehled zabudovaných knihoven funkčních bloků. Metody simulace: spojitá a diskrétní simulace, volba integrační metody, způsoby zpřesnění a zrychlení simulace. Analýza a export výsledků. Složitější metody tvorby modelu: subsystémy, S-funkce, Stateflow . Příklady simulace regulačních obvodů. Vypracování samostatného projektu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální konzultace, Samostudium studentů, Cvičení
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| disponovat základními znalostmi z lineární algebry |
| disponovat základními znalostmi z matematické analýzy |
| disponovat základními znalostmi programování |
| disponovat znalostmi zásad pro vypracování elaborátu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| disponovat základními znalostmi práce v programu MATLAB |
| aplikovat základní algebraické operace |
| sestavit model ve formě diferenciálních rovnic pro jednoduchý fyzikální systém |
| řešit jednoduché diferenciální rovnice |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
| bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| disponovat znalostni pricipů práce s funkčními bloky v prostředí Matlab/Simulink |
| sestavit ze zadaného matematického modelu simulační schéma v programu Matlab/Simulink |
| vyjmenovat pravidla pro vytváření modelů a subsystémů |
| popsat možnosti interpretace/vizualizace dat |
| Odborné dovednosti |
|---|
| shrnout výsledky simulace a vhodnou grafickou formou prezentovat v programu Matlab |
| analyzovat a vyřešit daný problém v prostředí Matlab/Simulink |
| využívat dostupnou dokumentaci k řešení daných problémů |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostudium, |
| Individuální konzultace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostudium, |
| Individuální konzultace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostudium, |
| Individuální konzultace, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
MATLAB the Language of Technical Computing. The Mathworks (uživatelská příručka), 2001.
-
Simulink. Dynamic System Simulation for MATLAB. The Mathworks, 2001.
-
Chipperfield A. J. - Fleming P. J. Matlab toolbox and applications for control. Peter Peregrimus Ltd, 1993.
|